Ez a feltételezés igazolódni látszik, ha megnézzük az egyes ciklusok útfelújítási arányát. Demszky Gábor első négyéves ciklusában ez a trend még nem volt felfedezhető, ám az ezt követő ciklusokban egyre inkább eltolódik az útfelújítás a választások közeledtével. Soltész Attila elmondta: míg 2003/2004-ben 23,4 kilométer utat újítottak meg, addig 2005/2006-ban 280,5 kilométer felújítása várható. Az előző ciklusban az utolsó két évben 40,7, míg az első két évben 20 kilométer utat újított fel a főváros. A politikus etikátlannak tartja, hogy a választásokra időzített útfelújításokkal próbál Demszky Gábor a budapestiek bizalmába férkőzni. A képviselő kiemelte, hogy ennél nagyobb problémát jelenet a lakosság számára az, hogy az útfelújítással kapcsolatos mellékhatások koncentráltan jelentkeznek. Példaként említette a megnövekedő légszennyezettséget, a zajártalmat, és a rengeteg közlekedési dugót.
"Azt gondoljuk, hogy egy felelős polgármester ilyet nem csinál. Az a véleményünk, hogy a következő főpolgármester nem fog ilyet tenni" - hangsúlyozta a politikus. Soltész Attila rámutatott, hogy a főpolgármester esetében a PR és a kampány mindennél fontosabb. "Egy kicsit olyan ez a jelenség, mint amikor négy évig éheztetnek egy gyereket, hogy aztán jól teletömjék tortával, így szerezvén neki pillanatnyi örömöt" - tette hozzá.
fidesz.hu
doku: | Útfelújítási arányok |