Az esemény elsősorban a sportszer-cégek, főként az Adidas, a Puma és a Nike számára nagy üzleti lehetőség, s ez már az elmúlt hetekben éreztette hatását: a három cég részvényeinek árfolyama erőteljesen növekedett. Mindamellett a három vállalat közül csupán az Adidas számszerűsítette a rendezvényből várható hasznát: a cég az idén 1,2 milliárd euró forgalmat vár a vb-hez köthető sportcikkek értékesítéséből a 2004. évi 900 millióval szemben. Jelentős forgalomnövekedésre számítanak a televíziókat gyártó, illetve forgalmazó cégek, az áruházi láncok, légitársaságok, de még a fogadó irodák is.
A Nemzetközi Labdarugó Szövetség 21 céggel kötött szerződést az esemény szponzorálására - elemzők szerint 643 millió euró értékben - egyebek mellett a Hyundaival, a Coca-Colával, a Deutsche Telekommal, a Yahooval. A stadionokban egyetlen cég, a Anheuser Bush Budweiser söreit árulják majd, a többi szponzornak meg kell elégednie márkáik ismertségének növekedésével.
A rendezvénynek a német gazdaságra gyakorolt hatásáról megoszlanak a vélemények: egyes közgazdászok szerint a nemzeti össztermék akár 0,5 százalékkal bővülhet, mások viszont azt mondják, hogy a vb-nek ilyen értelemben nem lesz hatása. Egy azonban biztos: a német munkaügyi hivatal adatai szerint 60 ezer új munkahely keletkezik a világbajnokságnak köszönhetően. Ugyanakkor az Európai Bizottság a nemzetközi vámügyi szervezettel, a WCO-val karöltve megkongatta a vészharangot, mondván: a vb jó alkalom arra is, hogy a hamisítványok - elsősorban pólók, sálak, de akár élelmiszerek is - elárasszák a piacot, jelentős károkat okozva az eredeti márkatulajdonosoknak.
MTI - fidesz.hu