A Goldman Sachs előző nap, a Londoni Értéktőzsdén (LSE) közzétett közleményében tudatta, hogy a BAA vezetésével folytatott tárgyalásait befejezte, és ennek megfelelően az általa vezetett átvételi konzorcium nem fog újabb ajánlattal előállni a BAA-re. A piac a Goldman közleményéig még nem tartotta lefutottnak a versenyt, és arra számított, hogy a befektetési ház a június 16-áig számára még nyitott határidőn belül visszatér egy feljavított ajánlattal, jóllehet a BAA igazgatósága már a hét elején a Ferrovial átvételi ajánlatát javasolta elfogadásra a részvényeseknek. A GS - legalábbis árban - eredetileg is jobb ajánlatot adott be: utolsó összevont ajánlata részvényenként 9,5525 fontra szólt a BAA által a részvényeseknek megszavazott 15,25 pennys osztalékajánlattal együtt, vagyis nettó ajánlata 9,40 font volt. A Ferrovial által megajánlott, a BAA vezetése által elfogadásra javasolt ár részvényenként 9,5025 font - ez összesen 10,3 milliárd fontra értékeli a BAA-t -, vagyis a spanyol infrastrukturális és építőipari csoport osztalék nélküli nettó ajánlata 9,35 fontra szólt.
A Goldman Sachs képviselői a pénteki Financial Times értesülése szerint előző nap kora reggel megjelentek a BAA londoni központjában, zsebükben egy alaposan megemelt, 9,60 fontos, tisztán készpénzes részvényenkénti ajánlattal, de a Ferrovial pénzügyi tanácsadója, a Citigroup szinte abban a pillanatban megkezdte "hajnali rajtaütését", vagyis a BAA-részvények újabb tömeges felvásárlását, éppen a GS átvételi próbálkozásának ellehetetlenítése végett. Amikor a Goldman Sachs emberei erre rájöttek, a cég úgy próbált gátat vetni a felvásárlási hullámnak, hogy még nyitás előtt közzétett egy közleményt a londoni tőzsdén, miszerint a GS "még tárgyal" a BAA vezetésével, emellett a bank saját brókerei éppen maguk is hozzákezdtek volna 15 százaléknyi BAA-részvény felvásárlásához. Azonban elkéstek: a Ferrovial nevében vásárló Citigroup addigra már hozzávett 8-9 százalékot a hét elején felmarkolt csaknem 14 százaléknyi BAA-részvényhez. Jóllehet a Goldman manőverei egy időre lelassították a felvásárlást, megállítani nem tudták: reggel 9 órára a Citigroup megvette az általa kitűzött 140 millió részvényt, ami 12,9 százaléknyi BAA-részesedésnek felel meg, így a hét elején felvásárolt résszel együtt 28,7 százalékos BAA-részesedése lett. A Goldman Sachs ezután tudatta a londoni tőzsdén, hogy befejezte a tárgyalásokat a BAA-vel, és nem fog előállni újabb átvételi ajánlattal.
A BAA tavaly decemberben vásárolt 1,3 milliárd fontért - londoni iparági elemzők szerint világrekord áron - 75 százalék mínusz egy részvény érdekeltséget és 75 évi üzemeltetési jogot a Ferihegyet működtető Budapest Airportban. A BAA részvénye a londoni tőzsde pénteki kora délutáni forgalmában 9,28 font volt, pontosan megegyező az előző napi záróval.
MTI - fidesz.hu