Befejeződött a napokban az írásbeli érettségik javítása és összegzése. A Magyar Hírlap által megkérdezett iskolaigazgatók benyomásai szerint meglepően sok diák fellebbezett az emelt szintű írásbeli érettségi eredménye ellen, nagy részük jogosan.
"A tapasztalat azt mutatja, értékes pontoktól eshettek el azok, akik nem nézték át megfelelően a kijavított dolgozataikat, vagy egyszerűen nem volt idejük és energiájuk észrevételt tenni" - közölte Dudás Imre, a miskolci Herman Ottó Gimnázium igazgatóhelyettese. Szembeötlően sok sikeres fellebbezésről tájékoztatták a lapot a fővárosi Eötvös József Gimnáziumban is. Az emelt szintű érettségit - ellentétben a saját tanár által javított középszintű vizsgával - a diákot nem ismerő pedagógus javítja.
Az Országos Közoktatási Értékelési és Vizsgaközpontban a lap érdeklődésére azt mondták, csak a szóbelik után lesznek hivatalos adataik az érettségiről.
Nincs minden rendben az igazgatók szerint az idei középszintű eredményekkel sem. Mint mondják, ezek gyakran nem a tanulók valódi tudását tükrözik. "Tudom mire képesek a diákjaim, ehhez képest az én tantárgyamból homogén, a valóságot inkább felfelé torzító eredmények születtek" - jelezte Rudas Péter, a fővárosi Teleki Blanka Gimnázium igazgatója. Egyetértettek az igazgatók abban is, hogy a kétórás vizsgaidő kevés a "kisebb" tárgyak középszintű írásbeli vizsgájához. "Kémiából, fizikából, földrajzból és biológiából is jelezték a diákok, hogy meg tudták volna oldani a feladatokat, ha lett volna még egy kis idő" - mondta Herczig Ferencné a budapesti Ady Endre Gimnázium igazgatónője.
Az igazgatók szerint idén is megérte emelt szintű vizsgát tenni. A nehezebb vizsgáért járó pluszpontokkal együtt általában jobb eredményt értek el az ezzel próbálkozók, mintha középszinten a maximumot teljesítették volna.
Magyar Hírlap - fidesz.hu