A tartós melegben az országos vasúthálózaton 110 helyen mérik a sínhőmérsékletet, s az értékeket két óránként kiértékelik. A közlés szerint a kánikula szerkezeti változásokat okozhat a sínekben, a vasúti pályákban: 32 fokos levegőhőmérsékletnél 45-50 fokos sínhőmérséklet alakul ki, amelynek következtében a vágányok oldal irányban torzulnak - olvasható az MTI-hez eljuttatott közleményben. A vasúti pályákon a szakemberek figyelemmel kísérik a kritikus sínhőmérsékleti értékeket. Amikor a levegő hőmérséklete a legmagasabb - déli tizenkét óra és délután négy óra között -, soron kívül végigjárják a vonalakat: a vonalgondozók gyalogosan, a pályamesterek pedig mozdonnyal. A tartós meleg a vasúti biztosítóberendezések működésében is zavart okozhat, például elromolhatnak a fénysorompók, a váltók, illetve kábelzárlatok keletkezhetnek. A fokozott ellenőrzéseken kívül a biztonságot szolgálja az is, hogy, ahol szükséges, sebességkorlátozást vezetnek be - közölte Kavalecz Imre.
MTI - fidesz.hu