Az utóbbi napokban kétszer is előfordult, hogy a BKV Zrt. vezérigazgatója nyilvánosan a járművezetőket tette felelőssé a vállalatnál bekövetkezett eseményekért. Azt mondta, a BKV állományában levő autóbuszok közül 150 buszban és 6 troliban van klímaberendezés. Illene tudni, hogy külön kell kezelni az utastéri és a csak a vezetőfülkét hűtő klímát. Az első sorozat 50 Volvo busza közül egyelőre csak 35-be szerelték be az utastéri klímát, a Solaris trolik pedig csak vezetőfülke klímával rendelkeznek. Tehát a számok így csúsztatások. Tudomásunk szerint a légkondicionálóval felszerelt Volvo buszok klímáinak jelentős része sem működik. Ha a klímaberendezés nincs feltöltve gázzal, a szűrője pedig megfelelő időközönként tisztítva, illetve cserélve, akkor nem, vagy rosszul működik.
Illene a BKV vezetésének utánanézni, hogy pontosan hány járművükben is van utastéri klíma és azokból hány működik elfogadhatóan. Ahelyett, hogy tájékozódnának az általuk vezetett cégnél található állapotokról - a karbantartás hiányáról - a járművezetőket kiáltják ki főbűnössé. A sajtóban az terjedt el, hogy a járművezetők a zsebükre spórolva direkt nem kapcsolják be a klímát és a BKV azt mennydörögte, majd jól megrendszabályozzák őket. A felhergelt utasok pedig erre megrohamozzák azt a járművezetőt is, akinek a buszában nincs is utastéri klíma, vagy nem működik a klímája és durva szavakkal illetik, miközben ő is velük együtt izzad, ráadásul felelősséget visel az utasaiért. Pár százaléknyi, általában ki sem fizetett üzemanyag megtakarításáért elég kevés sofőr vállalja, hogy órák hosszat klíma nélkül vezessen.
Szomorúan tapasztaljuk, hogy Aba Botond a sorozatos felsővezeték-szakadásokat is a villamos járművezetők nyakába varrja, szerinte túl gyorsan mennek. A vezérigazgató valószínűleg azt sem tudja, hogy a járművezetőket menetíró berendezés ellenőrzi, és ha gyorsabban haladnak a megengedettnél, komoly büntetésekre számíthatnak. Három különféle ellenőrző szerv is a nyakukra jár és csak azt lesi hogyan lehet valamiért pénzbüntetéssel sújtani őket. Villamosvezető legyen a talpán, aki a napról napra változó, de egyébként egyre szaporodó sebességkorlátozásokat követni tudja. Természetesen előfordul, hogy egy-egy kolléga vét a szabályok ellen, de az általánosítások az egész állományra vonatkoztatva bántóak és igaztalanok. Hamisak azért, mert a legtöbb arra alkalmas buszon a hiányos a karbantartás miatt nem megy a klíma. És hamisak azért is, mert az áramszedők nem a gyorshajtás miatt törnek napról-napra össze, az esetek ugyanis sokszor 5-10 kilométeres sebességnél következtek be.
A BKV vezetői a saját kapkodásuk és alkalmatlanságuk következményeit a legkönnyebb megoldásként a leginkább kiszolgáltatott - a céghez lojális - egyszerű dolgozókra hárítják. A minimális elvárásunk, hogy Aba Botond kövesse meg a saját dolgozóit! Ismerje be, hogy mind a klíma ügyben, mind a felsővezeték ügyben igaztalanul vádolta meg a járművezetőket!
OS - fidesz.hu
Cikk: | Betelt a pohár |