A légi közlekedés éghajlatváltozásra gyakorolt hatásának csökkentéséről szóló, úgynevezett Lucas-jelentés vitájában Olajos hangsúlyozta a légi közlekedés optimális megszervezésének fontosságát, nemcsak a repülőgépek légszennyezése, hanem a zajszennyezés miatt is. Kijelentette, hogy mindent meg kell tenni a lakott területek felett végrehajtott repülések elkerülésére, és javasolta a katonai objektumok miatt tett kerülőutak ésszerűségének felülvizsgálatát.
Figyelmeztetett arra, hogy az EU intézkedéseinek nem szabad versenyhátrányba hozniuk az európai légitársaságokat, ugyanakkor olyan megoldást kell találni, amely hatékonyan ösztönzi az ágazatot a légszennyezés csökkentésére. Támogatásáról biztosította egy megfelelően kialakított emisszió-kereskedelmi rendszer bevezetését a légi közlekedés területén.
Olajos Péter - az állampolgároknak a környezetvédelmi kérdésekbe nagyobb beleszólást biztosító 1998-as Aarhusi Egyezményről szóló -, úgynevezett Korhola-jelentés vitájában felszólalva kijelentette: az egyezménynek az Európai Unió által történt átvétele nagy lépés az EU-nak a polgárokhoz való közelsége, az intézmények működésének átláthatóbbá tétele felé.
A képviselő ugyanakkor csalódottságát fejezte ki amiatt, hogy a javaslat végső változatában "az európai intézmények által finanszírozott projektekre nem terjed ki a betekintés joga". Mint mondta, "a polgároktól aligha várhatjuk el, hogy a magukénak érezzenek egy olyan Európát, amely elfogad ugyan bizonyos alapelveket, ám ezekkel ellentétes célokat is kész anyagilag támogatni".
MTI - fidesz.hu