A MÁV középtávú stratégiai tervében az szerepel, hogy a vasúttársaság nem lépheti túl a Kóka János által is megszabott 80 milliárd forintos hiányt az idén. Ezt a hiányt a MávCargo eladásából pótolnák. Az idén január elsejétől önálló társaságként működő teherszállítás vásárlója lapértesülések szerint az állami vagyonkezelő lehet.
Régóta téma, hogy további megtakarításokat a mellékvonalak felszámolásából remél az állam. Korábban azt is tervezték, hogy ezeket önkormányzati kezelébe adnák, de a helyhatóságoknak nem volt pénzük a működtetésre. Ugyanakkor az osztrák-magyar tulajdonban lévő GYESEV több nyugat-dunántúli is átvett már az állami vasúttársaságtól.
A vasúttársaságot valószínűleg további cégekre bontják, csak a pályavasút maradna hosszútávon is állami kézben. A vasúti szállítás különböző egységei önálló társaságokká válnának, és a MÁV holdingközpontként működne tovább.
Szakértők szerint a MÁV személyszállításból keletkező veszteségeit egy nagyobb arányú jegyáremeléssel és további leépítésekkel lehet csökkenteni.
Lapinformációk szerint a kormány ezen a héten jelenti be a vasúti kedvezmények átalakításával kapcsolatos elképzeléseit.
MNO - fidesz.hu