A tárgyalásokat az örmény származású amerikai milliárdos, Kirk - eredeti nevén Kerkor - Kerkorian, a General Motors harmadik legnagyobb részvényese kezdeményezte.
Megelégelte ugyanis a GM részvényeinek zuhanását, amelyek 31 dollárról 20 dollárra estek, miután a GM a tavalyi évet közel tizenegy milliárd dolláros veszteséggel zárta.
A megmentő
A GM megmentésére Carlos Ghosn-t szemelte ki, aki másfél év alatt nyereségessé tette az éveken át veszteséges Nissant, és visszafizette a cég közel 20 milliárd dollárnyi adósságát is.
Az 52 éves libanoni származású Ghosn, akit a Fortune magazin 2003-ban az év üzletemberének választott, olyan nagy cégek igazgatótanácsának is tagja, mint az Alcoa alumíniumipari óriás, a Sony és az IBM.
Kerkorian a napokban levélben kérte a GM vezérkarát, hogy fontolják meg a szövetséget a Renault-Nissannal, majd a nagyobb nyomaték kedvéért a levelet a sajtónak is elküldte.
Logisztikai képtelenség?
A GM vezérkara pénteken tárgyalja meg Kerkorian javaslatát, időközben pedig Ghosn közölte, hogy a Renault-Nissan esetleg fontolóra venné, hogy megvásárolja a GM részvényeinek húsz százalékát.
Autóipari elemzők azonban úgy vélik: már a Renault-Nissan frigy után is nagyon nehéz volt működőképesen összehangolni a két cég fejlesztési és eladási stratégiáját, az amerikai óriás pedig egyszerűn nem férne bele a képletbe.
inforadio.hu - fidesz.hu