A Gyurcsány-kormány elsősorban a kistelepülésen élőkkel akarja megfizettetni az elmúlt évek rossz kormányzásának az árát. Erre utal a Zala megyei vasútvonalak tervezett bezárása is. A Zalaegerszeg-Rédics, a Körmend-Zalalövő és a Zalabér-Zalaszentgrót vonalak megszüntetése a kistelepüléseken élőket sújtja, nehezíti az ott élők közlekedését, hátráltatja a fejlesztéseket. Különösen felháborító a rédicsi vonal megszüntetése, amikor méregdrága tervek készültek a régóta várt nemzetközi összeköttetésre, a Lendvával való kapcsolat megteremtésére.
Ugyancsak ésszerűtlen a Körmend-Zalalövó szakasz bezárása is, hiszen az a több tízmilliárd forintért megépített - egyébként az európai közlekedési folyosókban szereplő - magyar-szlovén vonalhoz kapcsolódva jelentene új fejlesztési lehetőségeket.
A megszorító intézkedések kapkodóak és szakmailag is megalapozatlanok. A Gyurcsány-kormány alatt a MÁV éves vesztesége már több mint 80 milliárd forint. Ezt a vasútvonalak
megszüntetésével jelentősen csökkenteni nem lehet, viszont az intézkedés elvágja a jövőbeni fejlesztési lehetőségeket, és megnehezíti az ott élő emberek életét. Szerte Európában inkább új
vasútvonalakat építenek, miközben a Gyurcsány-kormány csak a rombolásban tud gondolkodni.
A Fidesz Zala megyei elnöksége nevében:
Manninger Jenő országgyűlési képviselő