Kóka János ma együtt "ünnepelt" a vasutasokkal, holott az ágazat dolgozói úgy érzik: nincs okuk az örömre, ünneplésre. A Gyurcsány-kormány a napokban jelentette be a magyar vasút leépítését, még működő egységeinek privatizálását, Kóka János fogalmazása szerint a "vasút reformját".
A kormány vasútellenes intézkedéscsomagja sok ezer, hagyományosan vasutas család megélhetését sodorja veszélybe, ezért vasutas-ellenes.
A kormánydöntés vidékellenes, tovább nehezíti a kistelepüléseken élők közlekedését, további terhekkel sújtja a megszorítások következtében amúgy is nehéz helyzetbe kerülő embereket.
A Gyurcsány-kormány döntése háttérbe szorítja a környezetbarát vasúti közlekedést, a közúti közlekedés forgalmának növelésével további környezeti károkat okoz.
A Gyurcsány-kormány szembemegy a nemzeti vasutat fejlesztő nyugat-európai törekvésekkel, hiszen vasútfejlesztés és -korszerűsítés helyett a magyarországi vasútvonalak leépítését tűzte ki célul.
A magyar vasút, több millió ember mindennapi közlekedési lehetősége nem függhet a szabadverseny pillanatnyi szeszélyeitől, a tömegközlekedés felelősségét a kormány nem rázhatja le magáról. A Gyurcsány-kormány egyetlen kézzelfogható vasúti "eredménye" a MÁV tavalyi 90 milliárdos üzemi vesztesége. A rossz kormányzati döntések következtében előállt válsághelyzetet a szocialista-szabaddemokrata koalíció - régi receptje szerint - vagyonfeléléssel, pénzbehajtással, megszorításokkal, leépítésekkel, tömeges kirúgásokkal akarja megoldani.
Budapest, 2006. július 7.
Fónagy János (Fidesz)
országgyűlési képviselő