A testület a közösség belső piacára szánt mezőgazdasági termékeket népszerűsítő harmincegy program, köztük a magyar Tokaj Vinum Hungaricum Egyesület tervezetének támogatásáról döntött. Az egy-három éves marketingtervek megvalósítása összesen 55,3 millió euróba kerül, az EU a költségek felét állja a 79 benyújtott programpályázatból kiválasztott 31 program esetében. A magyar egyesület hároméves bornépszerűsítő programjához Brüsszel összesen több mint félmillió euróval járul hozzá. A támogatott tájékoztató- és reklámprogramok között a boron kívül vannak gyümölcsökre és zöldségekre, biotermékekre, húsra, mézre és paradicsomra vonatkozók egyaránt. "A manapság egyre nyitottabbá váló globális piacon az EU-nak meg kell kétszereznie erőfeszítéseit, hogy megértesse a fogyasztókkal azt, hogy az uniós gazdaságokban megtermelt javak különlegesen jó minőségűek és változatosak" - adta meg az EU-támogatás magyarázatát Mariann Fischer Boel, az Európai Bizottság mezőgazdasági és vidékfejlesztési biztosa.
MTI - fidesz.hu