A hét végén az Oktogon és a Moszkva tér között villamospótló autóbuszok közlekednek.
Donáth Zoltán elmondta, hogy a villamosforgalmat hétfőn már a Jászai Mari térig engedik, onnan villamospótló buszok közlekednek a Moszkva térig. Kedd reggelig kijavítják a hibát és lassított forgalom mellett újra elindulhatnak a szerelvények a Margit hídon.
Viszoczky Rezső, a lebonyolító mérnöki feladatokkal megbízott szakértő elmondta, hogy szombat hajnalban - az éjszakai üzemszünet alkalmával - statikai elővizsgálatokat tartottak az ominózus szakaszon, vagyis mesterségesen terhelték a kereszttartó sodronyokat, amikor az egyik oszlop kidőlt és magával rántott egy másikat is. Az oszlopokat nem lehet javítani, azokat cserélni kell - tette hozzá a szakértő.
Schulek János, a FŐMTERV műszaki igazgatója szerint nem lehet tovább halogatni a Margit híd felújítását. Az oszlopokat 1978-ban tették a mai helyükre, azóta nem voltak felújítva. Mint elmondta, ezekben a régi oszlopokban még nincsenek korrózióvédő gyűrűk, amelyek megakadályozhatnák a fém elvékonyodását, vastagságuk így nyolcról egymilliméterre csökkent.
Donáth Zoltán az eset másik okának a megnőtt terhelést nevezte meg: az új Combino villamosok felsővezetői háromszor olyan nehezek, mint a régiek, az elöregedett oszlopok és tartókampók egyszerűen nem bírják a súlyt. A jövőben a teherpróbás vizsgálatokon kívül korszerűbb technikákkal is megpróbálják kiszűrni a vészesen korrodálódott oszlopokat: az egyik ilyen technika az átfúrással való mintavétel lehet.
"A BKV szenvedő alanya ennek az ügynek, ezek az oszlopok nem bírják a vezetékek terheit" - hangsúlyozta a vezérigazgató-helyettes.
A Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. szóvivője, Szegedi Péter úgy tájékoztatta az MTI-t, hogy a híd szerkezetében semmiféle statikai elváltozás nem történt.
MTI - fidesz.hu
Cikk: | Akár egy hétig is villamospótló járhat a Nagykörúton |