Szavai szerint a megye, sőt az egész régió gazdasága abban érdekelt, hogy kialakuljon egy észak-déli irányú közlekedési folyosó, amelynek álláspontjuk szerint a jövőben az említett vasúti vonalszakasz is részét képezhetné, természetesen egy megfelelő vonalrekonstrukció után. "Azzal gazdasági szempontból egyet tudunk érteni, hogy a veszteséges személyszállítást - amennyiben valóban vonatonként csak 14 ember utazik - meg kell szüntetni, de szerintünk nem szabad teljesen felszámolni a vasútvonalat, mert az később csak zöldmezős beruházással a mainál sokkal nagyobb költséggel lehet majd újra kiépíteni" - hangsúlyozta Kovács Vince.
Elmondta: tudomásuk szerint a Körmend-Zalalövő közötti vasútvonal megszüntetésével kapcsolatban nem készültek előzetesen hatástanulmányok, az illetékesek még nem egyeztettek a térség gazdasági szereplőivel. Hozzáfűzte: a kamara viszont rendelkezik egy olyan tanulmánytervvel, amely éppen a kérdéses vasútvonal fejlesztését célozza meg, európai uniós források bevonásával. "A vasútfejlesztési tervekben ugyan jelenleg nem szerepel ennek a vonalnak a fejlesztése, de a 2010-2013 utáni időszakban véleményünk szerint eséllyel lehetne pályázni uniós támogatásra" - fejtette ki. Kovács Vince szerint a vasútvonal tervezett megszüntetése jogilag is aggályos, tudomásuk szerint ugyanis a szakasz nem mellékvonalnak, hanem fővonalnak számít, így teljes felszámolásához szavai szerint törvényt kellene módosítani.
MTI - fidesz.hu