A sorozatos hibák a nagykörúti villamos felújított vonalán szerdán értek abba a fázisba, hogy Demszky Gábor főpolgármestert is akcióra késztessék.
A beruházás ugyanakkor már a kezdetektől szolgált érdekességekkel. A 2002-ben meghirdetett nagykörúti villamos-tendert ugyanis a legdrágább ajánlattal nyerte meg vetélytársai előtt a Siemens.
Két évre rá kiderült, hogy a méregdrága Combino villamosok könnyűfémből készült tetőszerkezete életveszélyes, ezért teljesen át kellett alakítani a konstrukciót, ami viszont már nem felelt meg az eredeti pályázati feltételeknek.
Ennek ellenére 2006-ban mégis a Siemens szállította a villamosokat, az eredetileg tervezett 12 milliárd forint helyett 36 milliárd forintért.
A reklám segít?
Az összegbe beleszámít az a mintegy 10 millió forint is, amit a BKV a Combino sokak által furcsállt reklámozására költött.
Nem ez az első érdekes reklámköltése a cégnek: 2004-ben sokan rökönyödtek meg a topmilliomosokról író amerikai Forbes magazinban megjelent BKV-hirdetésen is.
Troliról csak páros lábbal!
A villamosok mellett folyamatos gondot okoztak - főleg a csapadékosabb tavaszi hónapokban -, a trolibuszok, amelyek több esetben rázták meg az utasokat és a vezetőiket.
Mint kiderült, a régi típusú trolik esetében rázás ellen az a legbiztosabb megoldás, ha az utas páros lábbal ugrik le a buszról a peronra.
Az autóbuszokkal kapcsolatban idén csak az utastéri hőségről jelentek meg cikkek, tavaly azonban számos alkalommal tudósíthatott lángoló buszokról a sajtó.
A BKV vezetői a meghibásodásokat gyakran az elöregedett járműparkkal magyarázták. Emellett meglepetést keltett 2004-ben az a hír, hogy a tömegközlekedési cég egy több tízmillió forintos - eléggé lehasznált állapotú - luxusjachtot tart fenn egy dunai kikötőben.
Négyes metró, te drága!
A 4-es metró most lendületet vett építésével kapcsolatban idén még nem tört ki botrány, ám sokan emlékeznek arra, hogy a mérleg két éve, az előkészítés munkáinak befejezésekor 9 milliárd forintos túlköltést mutatott.
A költséget többmillió forinttal emelte meg a 41-es villamos Fehérvári úti végállomása, amelyről elkészülte után derült ki, hogy nincs rá szükség.
A beruházás felelőse akkor úgy nyilatkozott az InfoRádiónak, hogy a létesítmény biztos jó lesz majd valami másra. Hát, nem lett jó.
InfoRádió - fidesz.hu
Cikk: | Nem független a szakértő |