A felsővezetékeket tartó oszlopok megerősítését tegnap kezdték el, és a munkálatokat irányító mérnök szerint szerda reggelre át kell adniuk a területet a villamos forgalomnak.
A rekkenő hőségben és éjszaka is megfeszített tempóban dolgoznak a lakatosbrigádok a Margit hídi lámpaszlopok statikai megerősítésén. A villamospálya felső vezetékét helyenként továbbra is daruskocsikkal tartják. A röntgenfelvételek ugyanis kimutatták: az oszlopok és a járda találkozásánál elette őket a rozsda és már nincs, ami ellenálljon a hatalmas terhelésnek.
A Margit hídon dolgozókat csákánnyal a kezében felügyelte Demszky Gábor főpolgármester és a BKV vezérigazgatója, Aba Botond szombat este.
A hídnak egyetlen stabil szerkezete a járda alatti beton, most ide fúrnak lyukakat. Ebbe ragasztják bele a hatalmas csavarokat, amikhez a támasztóelemeket fogják rögzíteni. A sablonokat fából gyártották le, mert így könnyebb a mozgatásuk.
Továbbra is kérdéses, kit terhel a felelősség. A hídnak igen, de a lámpaoszlopoknak 28 éve nincs tulajdonosa. A BKV, az Elektromos Művek és a Budapesti Dísz- és Közvilágítási (BDK) Kft. most egymásra mutogatnak. Papíron 2001. szeptember 1-től a BDK Kft. üzemelteti a fővárosi közvilágítást, a BKV bérli az oszlopokat, így a közös felelősség nem egyértelmű - állítja az ELMŰ. A tulajdonviszonyokat pedig közel 30 éve nem rögzítették.