A bejelentésre azt követően került sor, hogy Demszky Gábor főpolgármester felkérte a BKV-t, hogy mindaddig vonják ki a forgalomból a Combino-villamosokat, amíg a gyártó Siemens cég szakemberei teljes körűen fel nem tárják a meghibásodások okát, és garantálható nem lesz a járművek üzembiztos közlekedése.
Mint arról az MTI beszámolt, hétfőn délelőtt az egyik ajtó meghibásodása miatt a Blaha Lujza térnél le kellett szállítani az utasokat az egyik Combino-szerelvényről.
Vasárnap műszaki hiba miatt délután három óra körül 5-7 percre állt le a villamosforgalom, s a vezérlési rendszert újra kellett indítani. Szombaton pedig a Széna térnél állt le egy Combino, a szerelvényt szervizbe kellett vontatni, az utasokat a Moszkva tér és az Oktogon között autóbuszokkal szállították 14 óra 18 perc és 14 óra 45 perc között.
Egy nappal korábban biztonsági okok miatt átmenetileg tíz kilométeres óránkénti sebességet írt elő a BKV a nagykörúti villamosokra a Wesselényi utca és Jászai Mari tér között.
A nagykörúti villamosforgalomban több hete vannak átmeneti zavarok a felsővezetékek, illetve az azokat tartó oszlopok megrongálódása miatt, utóbbiak egyike a Margit hídon ki is dőlt.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint ez összefüggésben van a Combino-villamosokkal: mivel az új szerelvények áramfelvétele nagyobb, s a felsővezetékek súlya megháromszorozódott, valószínűsíthető, hogy a régi oszlopok nem bírják a terhelést.
Demszky Gábor szintén ugyanezt mondta, amikor mintegy két héttel ezelőtt bejelentette, hogy vizsgálatot indított a 4-es, 6-os villamos vonalán történt beruházás kapcsán. A főpolgármester azt kezdeményezte, hogy független mérnökszervezet tárja fel a Combino-villamosok forgalomba állításának technikai előkészítését a Nagykörúton.
A Siemens Zrt. által gyártott alacsonypadlós, padlófűtéses villamosok vonalán a BKV április közepe és június eleje között átépítette a peronokat, hogy a mozgásukban korlátozottak és a babakocsis kismamák könnyebben feljuthassanak a járműre, valamint részleges villamospálya-rekonstrukciót is elvégeztek.
A 4-es és 6-os villamos vonalán már júniusban is voltak sorozatos felsővezeték-meghibásodások. Az akkor elrendelt főpolgármesteri vizsgálat során kiderült: az új felsővezetékkel megszűntek a korábbi feszültségesések, ezért a villamosok sokkal dinamikusabban gyorsulnak, emiatt azonban az elavult Ganz-villamosok áramszedői gyakrabban törnek.
A BKV Zrt. akkori közleménye szerint az új Combino villamosok áramszedői a legkorszerűbbek, ezért forgalomba állításukkal várhatóan teljesen megszűnnek a jelenlegi problémák, a felsővezeték-szakadások.
A tervek szerint a megrendelt 40 új Combino-villamosból, amelyekkel leváltják a nagykörúti Ganz villamosokat, szeptemberben már 16-18-at, az év végétől pedig 24-et állítanak forgalomba.
A világ leghosszabb, 54 méteres egylégterű villamosa darabonként 820 millió forintjába kerül a BKV-nak. Ebbe az összegbe azonban nem fért bele a légkondicionáló berendezés.
MTI - fidesz.hu