Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE)
főtitkár helyettese elmondta: ez elsősorban a kamionosok számára jelent egyszerűsítést, akiknek évente kell műszaki vizsgára vinniük nehézgépjárművüket.
"Nem mindegy ugyanis, hogy egy közúti fuvarozónak négyévente,
vagy csak hat évente kell kicserélnie a forgalmi engedélyét, ami nem
elsősorban költség-, hanem időmegtakarítást jelent a vállalkozónak"
- emelte ki Karmos Gábor.
Emlékeztetett arra, hogy a BM Központi Adatfeldolgozó,
Nyilvántartó és Választási Hivatala az új típusú forgalmi
engedélyről a kormány és a közúti fuvarozói érdekképviseletek
közötti 2005. augusztus 23-án született megállapodás alapján
intézkedett. Annak 11. pontja tartalmazta azt a fuvarozói kérést,
hogy a forgalmi engedély műszaki érvényességre vonatkozó rubrikáit
bővítésék ki, a forgalmi engedély gyakori cseréjének megelőzése
céljából.
Karmos Gábor közölte, hogy azért húzódott az új forgalmi
engedély bevezetése csaknem egy évet, mert azt előbb el kellett
fogadtatni az Európai Unióval, ami meg is történt.
Várható, hogy az okmányirodák a még rendelkezésre álló régi
típusú forgalmi engedélyeket felhasználják, és az új típusúakat
folyamatosan, a régiek kifutásával vezetik be - tette hozzá az MKFE
főtitkár helyettese.