Mint azt Kardos István elmondta, az utóbbi 2-3 hónapban olyan intenzív folyamat indult el a szocialista többségű önkormányzatban, melynek célja a város vagyonkezelésének új alapokra való helyezése még ebben a ciklusban. A Fidesz-csoport elnöke hivatkozott egy idén május 25-i alpolgármesteri előterjesztésre, mely javaslatot tett a város vagyongazdálkodásának korszerűsítésére, egy vagyonkezelő holding létrehozására. Ennek érdekében a polgármestert még azon a napon felhatalmazta a testület azzal a feladattal, hogy készíttessen szakértői szintű tanulmányt, valamint átalakítási tervet. Molnár László polgármester azonnal felkért - Kardos ismeretei szerint pályáztatás nélkül - két szakértői csoportot a tanulmányok elkészítésére.
Az átalakítás olyannyira sürgős volt, hogy a második félévi ülésrendben nem szereplő augusztus 3-ra testületi ülést hívtak össze, s azon megtárgyalták a szakértői anyagot, illetve a polgármesteri előterjesztést, melyben Molnár javaslatot tett három kft. - a Sárrét Holding, a Szabadidő és Sport Kft, illetve a Sárréti Rendezvény Központ Kft. - létrehozására. A nem kellőképpen előkészített döntést jól példázza az a tény, hogy az előterjesztés közben végül két kft. létrehozásáról döntöttek. A kft-k vezetőinek kiválasztásáról az előterjesztés úgy szólt, hogy "személyi feltételek biztosításával megbízza a polgármestert." A pályáztatás nélküli kiválasztást képviselői indítványra elvetették, azonban a pályázati kiírás csak a térségi reklámújság augusztus 11-i számában jelent meg, augusztus 18-i beadási határidővel. Kardos István elmondása szerint egy-egy pályázat érkezett az ügyvezetői posztokra. A Sport és Rendezvény Szervező Kft. vezetői állására az egyik szakértői tanulmány készítője pályázott, akinek megbízását a városfejlesztési bizottság javasolta. A Holding Vagyonkezelő Kft. ügyvezetői feladatára pályázó megbízatását nem támogatta a bizottság. Polgármesteri indítványra az alpolgármester megbízását javasolták december 31-ig.
Kardos István kételyeit fogalmazta meg, amikor feltette a kérdést: véletlen, vagy sem, hogy a város működését jelentősen befolyásoló döntéseket nagyon gyorsan, még a jelenlegi szocialista többségű önkormányzat akarja meghozni? Az is kérdés, hogy véletlen, vagy sem, hogy a megbízandó személyek valamilyen szálon kötődnek a mostani polgármesterhez?
Az elmondottakhoz Arnóth Sándor hozzáfűzte: hihetetlenül feszült tempót diktál a polgármester, hiszen mindössze két testületi ülésre van lehetőség, tehát sem levezényelni, sem ellenőrizni nem lesz képes a testület megnyugtatóan a város két és félmilliárdos vagyonának a sorsát. Értetlenségének adott hangot, amikor azt mondta: nincs kényszerhelyzet, s nem érti, miért most, 15 évnyi polgármesterség után jut eszébe Molnár Lászlónak a vagyongazdálkodás korszerűsítése. Szerinte valami elől menekül a polgármester. Nyomatékosan arra kérte Molnár Lászlót, tegye félre büszkeségét, függessze fel döntéseinek végrehajtását, mert túl nagyot kockáztat. A személyi kérdésnél aggályosnak ítélte Arnóth Sándor azt, hogy ugyanaz a személy kapja az ügyvezetői posztot, mint aki a szakértői tanulmányt készítette. Ez politikai kinevezés, hiszen a kampányt finanszírozók kerülnek helyzetbe, ezért kéri a döntés felfüggesztését.
Arnóth szerint a piacosítás áremelkedést jelent, csatornadíj, üdülési díjak, stb. tekintetében, ami alapján meggyőződése: Gyurcsány-csomag készül Püspökladányban.
Nyírő Gizella - fidesz.hu