fidesz.hu főoldal
Hírek
Interjú
Publicisztika
Európai Unió
Mondatok
Elindult a Fidesz budapesti kampánya
2006. szeptember 4., 18:30
Hat narancssárga, Jó reggelt, Budapest! feliratú, Fidesz-logós autóval startolt a Szövetség budapesti önkormányzati kampánya, jelképesen a Lánchíd budai hídfőjétől, a nulladik kilométerkőtől.

Pesti Imre, a Fidesz budapesti kampányának vezetője jelképesnek nevezte a helyszínt, a nulladik kilométerkövet, hiszen "valamikor 1990-ben a nulláról indultunk, azóta azonban a fővárosi vagyon a minimálisra csökkent, Budapest adósságállománya közel 200 milliárd forint lett. Az elmúlt időszakban a tömegközlekedés útvonala is csökkent, a közút pedig egy százalékkal nőtt; annyival, mint 1990 előtt egyetlen év alatt - úgy tűnik, nem a nullán, hanem még annál is hátrább állunk" - mondta.

Jelképes helyszín

Fónagy János, a Clark Ádám téri nulladik kilométerkőnél, ahol a párt budapesti polgármester-jelöltjei is felsorakoztak, hangsúlyozta: nem véletlenül választották ezt a helyszínt az önkormányzati választási kampány elindítására, mert "a nulladik kilométerkő az ország központja, itt a Lánchíd, Budapest egyik jelképe, itt az alagút, a gyönyörű mérnöki alkotás, és ha ezekhez, vagyis a város saját történelméhez viszonyítjuk, hogy mit volt képes Budapest az elmúlt 16 év alatt elérni, azt kell mondani, hogy a nullára írta magát."

Budapest morálisan is leírta magát

A Fidesz közlekedési szakpolitikusa utalt rá, hogy ha közelebb megyünk a Lánchídhoz, akkor látható, hogy ahol nem rozsdafoltok vannak rajta, ott festékkel van lefújva, ahol pedig ember áll, ott egy öreg néninek álcázott fiatal bérkoldus kéreget a turistáktól. "Úgy gondolom, ezek mutatják, hogy Budapest nemcsak anyagilag, pénzügyileg és műszakilag, hanem sok tekintetben morálisan is leírta magát" - hangsúlyozta a politikus, és kijelentette: a jelenlegi városvezetés nem érvelhet azzal, hogy négy év alatt nem lehet csodákat művelni, mert itt nem négy évről beszélünk, hanem tizenhatról.

Emlékeztetett: Budapest nemcsak Magyarország fővárosa, nemcsak közigazgatási központja, hanem kulturális, tudományos feladatai is vannak, s mint fogalmazott, mindennapi élete példaként kell, hogy hasson az egész országra. A főváros tele van szeméttel, amely azt jelképezi, hogy az ország nemcsak fizikailag szemetes, hanem a belső lelki állapotát tekintve is orvosra van szüksége - fogalmazott a politikus, és hozzáfűzte: "ennek jegyében törekszünk arra, hogy az itt élő több mint másfélmillió embernek és egész Magyarországnak egy példamutató, bárhol büszkén bemutatható fővárosa legyen."

Mától kampányautók járják a fővárosi utcákat

Fónagy János szerint a Fidesz ezzel a hat narancssárga autóval a párt a jövőbe sugárzott derűt kívánja megjeleníteni Budapest utcáin. A kampányautók kettesével, hármasával járják majd a fővárost az önkormányzati választásokig hátralévő egy hónapban, és mint azt a politikus jelezte, a Fidesz felállását jelképezik, s arra hivatottak, hogy elkapják a fővárosiak pillantását - hasonlóan az angol parlamenti felszólalási rendhez, ahol a házelnök annak ad szót, akinek elkapja a tekintetét.

fidesz.hu

Kapcsolódó anyagok:
Galéria: Elindult a Fidesz budapesti kampánya