fidesz.hu főoldal
Hírek
Interjú
Publicisztika
Európai Unió
Mondatok
A forgalomba állított Combino jó két óráig bírta, majd feladta
2006. szeptember 8., 08:30
Ismét meghibásodott és ezért ki kellett vonni a nagykörúti forgalomból egy Combino villamost csütörtök éjjel - erősítette meg a BKV fődiszpécsere. A kiállított villamos 2 óra 22 percig bírta Budapest forgalmát.

A BKV csütörtökön 21 óra után hat Combinót állított forgalomba a 4-6-os villamos vonalán. Ezek közül az egyik 23 óra 22 perckor a Nyugati téren hibásodott meg. A Moszkva térről a Blaha Lujza tér felé tartó villamos tíz percig vesztegelt a Nyugati téren. A műszaki hibás Combinót kivonták a forgalomból. A villamos közlekedés ezt követően újraindult. A maradék öt Combino rendben közlekedett - mondta a fődiszpécser.

Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője azt MTI-nek elmondta: a helyszínen tartózkodó utasoktól úgy értesült, hogy a villamos ajtói nem csukódtak be. A meghibásodás előtt egy nő karja az összezáródó ajtók közé került, amit a biztonsági automatika érzékelt, és így az ajtók azonnal visszanyitottak. Ezt követően a villamosvezető már nem tudta becsukni az ajtókat, így a villamos nem indulhatott el, és - az utasok elmondása szerint - 25-30 percig vesztegelt a Nyugati téren.

Vitézy Dávid úgy fogalmazott, hogy ez egy típushiba a Combinónál, valamennyi ilyen meghibásodás a biztonsági automatika bekapcsolódása után következett be. Kiemelte, hogy most is ugyanaz a 2002-es pályaszámú szerelvény hibásodott meg, amelyet hétfő este többször is fellépett műszaki hibák után ki kellett állítani a forgalomból.

Farkas Szilvia, a Siemens Zrt. kommunikációs igazgatója kedden azt mondta, hogy nincs köze a Combino meghibásodásának a korábbi ajtóhibákhoz. Közlése szerint a villamos hétfő délután "mechanikai behatások eredményeként" hibásodott meg a Moszkva téren, de az apróbb zavart rövid időn belül a vezérlőrendszer újraindításával helyreállították. Az esti meghibásodással kapcsolatban elmondta, hogy a kocsiszínbe vitt villamoson egy diódát kellett kicserélni, majd átvizsgálták az szerelvényt, és más típusú problémát nem találtak. A villamost a Siemens forgalomba bocsáthatónak minősítette és átadta a BKV Zrt.-nek.


MTI - fidesz.hu