"Orbán Viktor miatt nem épült meg a 4-es metró"
Nem igaz. Demszky Gábor főpolgármester még ma is szereti azzal magyarázni a 4-es metró megépülésének késlekedését, hogy az 1998-ban hivatalba lépő Orbán-kormány nem írta alá a fővárossal a 4-es metró finanszírozásáról szóló törvényt, amit a Horn-kabinet 1997-ben megígért.
Hornék megígérték, de már az első, kétmilliárd forintos részletnek is csupán a tizedét szavazták meg.
Nemcsak a jobboldali politikusok nem tartják túl jó ötletnek a 4-es metrót, de a szakma egy része sem. Az építkezések megkezdéséhez szükséges engedélyeket - a civilek tiltakozása miatt - csak a kormányváltás után, többéves késéssel, 2004-ben adták meg a projektnek.
Bár 2004-ben a Medgyessy-kormány aláírta a metrótörvényt, amiben vállalata, hogy a 300 milliárdos projekt költségeinek 80 százalékát állja, a forrást még mindig nem teremtették elő. Eredetileg ugyanis az Európai Beruházási Banktól (EIB) vett volna fel cirka 180 milliárdos kölcsönt az állam, de az államháztartás állapota és a sok előkészítetlen EU-s projekt miatt újabban már arról hallani, a kormány az uniós fejlesztési pályázatok közé sorolná a dél-budai metrót. Ezt viszont a főváros nem szeretné, mert attól fél, hogy egyéb fővárosi beruházásokra nem jut uniós pénz.
Tények és hazugságok Budapestről I.
index.hu