Az elektronikus aláírást használó cégek többségének gondot okozott a szükséges eszközök megvásárlása, ezért kormányzati forrásokból finanszírozták a beszerzést. Tavaly ősszel azonban módosították az adózásról szóló törvényt. Ebben azt rögzítették, hogy az adóügyintézéshez kizárólag az ügyfélkapun keresztül kapott azonosító használható, az elektronikus aláírás viszont nem.
A Vállalkozói Negyed korábban már beszámolt arról, hogy a vállalkozásoknak az e-bevallással kapcsolatban figyelembe kell venniük a technikai eszközök beszerzése mellett azt is, hogy nem célszerű egyazon gépen tárolni és rögzíteni az adatokat, amikről az információk küldését kezdeményezik, hiszen egy egyszerű vírus tönkreteheti akár az egész könyvelést, vagy cégadatbázist. A védelmi szoftverek pedig még több költséget jelentenek.
Az APEH-nél költségesebb lett volna egy olyan rendszer kialakítása, amely párhuzamosan tudja kezelni az e-szignót és az ügyfélkapus kódot is. Az APEH most azt tervezi, hogy az adózókhoz kitelepített eszközöket összeszedik, és saját belső levelezésükhöz használják majd az ügyintézés megkönnyítése érdekében.
Vállalkozói Negyed, MNO - fidesz.hu