Tehát akár már ma vagy a napokban aláírhatnák a megállapodást, ezt követően kezdetét veheti a munka. Információnk szerint ennek nagy a valószínűsége, ha ugyanis később a KD mégis elmarasztalná a kiírót, az már a szerződést nem változtatja meg, legfeljebb bírságot vonhat maga után.
Az NA Zrt. szeptember 7-én hirdette ki győztesnek a Viadom, az osztrák Porr AG és a Terrag-Asdag AG alkotta konzorciumot, amely 43,8 milliárd forintos ajánlatával nyerte el a megbízást. A tenderre hat pályázat érkezett, közülük öt ajánlattevőt tartalmi problémák miatt kizártak.
A kizártak, illetve vesztesek ezután meg is rohamozták a KD-t, a Strabag és a GranDo Autópálya-építő 2006 Konzorcium (Bauunternehmung Granit GmbH, Doprastav a.s.) még júliusban fordult a testülethez, ám az előbbi visszavonta kérelmét, a másik pályázó beadványát pedig elutasította a KD. Ezt követően a Strabag-Hídépítő alkotta Adria Konzorcium és a Betonút-Vegyépszer alkotta Zala-Somogy Konzorcium is a KD-nél kötött ki. E két eljárás - amelyet összevontak - még folyamatban van, információnk szerint a KD október 4-ére tűzte ki a tárgyalást. A jelenlegi állás szerint a testület határozata október 11-én születhetne meg, ennek időpontját viszont tíz nappal meghosszabbíthatják.
Napi Gazdaság - fidesz.hu