A közlemény emlékeztet arra, hogy az 1991-ben 14 milliárd forintos beruházással alapított gyárban 1992-ben indult meg a termelés. A "mi autónk" első képviselői 1.000 és 1.300 köbcentis, ötajtós Swiftek voltak. A gyár folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően már 1993-ban elkészült a 10.000., 1994-ben a 25 000., 1996-ban a 100.000., 2002-ben pedig már az 500.000 autó a gyárban. A jelenlegi termelési kapacitás évi 220.000 autó és a dinamikus fejlődési ütem megtartása mellett 2008-ban már várhatóan évi 300.000 autó készül Esztergomban.
A közlemény kiemeli, hogy a termelés bővülésével párhuzamosan a Suzuki mérnökei a termékfejlesztésre is kiemelt figyelmet fordítottak. Munkájuk eredménye, hogy a modellcsaládok évről-évre fejlődtek, új tagokkal egészültek ki. Emellett új típusok gyártását is megkezdték Esztergomban, így 2000-ben a Wagon R+, 2003-ban az Ignis mutatkozott be a magyar vásárlóknak.
A Suzuki európai reneszánsza 2003-ban indult, a vállalat teljes gyártmánypalettájának európai igényekhez igazított megújítását célul kitűző programmal. Ennek köszönhető a 2005-ben megújult Swift, az idei év újdonsága pedig az SX4. A termeléssel párhuzamosan dinamikusan nőtt az alkalmazottak száma is, jelenleg már 4.600-an dolgoznak a Suzukinál, és közvetve, a kapcsolódó szolgáltatások révén további 10.000 főnek ad munkalehetőséget az országban a vállalat.
Az autógyár az egymilliomodik autó elkészültét október 20-án a Papp László Sportarénában koncerttel egybekötve ünnepli meg. Az első Swiftet a Közlekedési Múzeumnak ajándékozta a vállalat, az 1.000 000. autót pedig jótékony célra szándékozik felajánlani a Magyar Suzuki Zrt.
MTI - fidesz.hu