Az NA Zrt. csütörtökön közleményben tájékoztatta az MTI-t arról, hogy a Fővárosi Bíróság (FB) 2006. szeptember 21-i ítélete hatályon kívül helyezte az épülő 8,5 kilométeres szakaszra vonatkozó jogerős építési engedélyt, és új engedélyezési eljárásra kötelezte az elsőfokú környezetvédelmi és közlekedési hatóságot.
Az építkezés leállítása folyamatosan történik, és akár két-három hetet is igénybe vehet - ismerteti közleményében a társaság. Ugyanis a kivitelezőkkel folytatott egyeztetések, a nagy értékű munkagépek és anyagok biztonságba helyezése, az eddig elvégzett munka állagvédelme szervezést igényel.
A beruházó Nemzeti Autópálya Zrt. felhívta a kivitelező figyelmét, hogy a munka leállítása nem idézhet elő balesetvédelmi, környezetvédelmi vagy más közérdekű szempontból lényeges kockázatot.
A KF arról tájékoztatta a beruházót, hogy az új engedélyezési eljárást megkezdték, s reményeik szerint az új engedély birtokában hamarosan folytatódhat az építés.
Az FB indoklása szerint jogszabálysértő, hogy az I. fokú környezetvédelmi határozatban az érintett nyomvonalon még 4 csomópont megépítése szerepelt, míg az építési engedélyben már csak 3. Ez ráadásul felveti azt a kérdést is, hogy a kevesebb lehajtónál mennyivel fog megnőni a környezetvédelmi terhelés.
A bíróság szerint mivel a Közlekedési Főfelügyelet építést engedélyező határozata a KvF szakhatósági határozatán alapult, így a megismételt I. és II. fokú környezetvédelmi eljárás után, a KF-nek értelemszerűen új építési engedélyezési eljárást is le kell folytatnia.
A SZIKE Környezet- és Természetvédelmi Egyesület azért fordult a bírósághoz, mert álláspontja szerint a Közlekedési Főfelügyelet 2006. április 4-én hozott, építést engedélyező határozata törvénysértő volt, ezért a bíróságtól annak hatályon kívül helyezését kérte.
Az Egút Rt. és a Debmút Rt. alkotta ED-M0 2005 Közös Vállalkozás 2006. március 13-án kezdte el hivatalosan az M0-ás körgyűrű érintett szakaszának építését.
A nettó 14,7 milliárd forintos beruházást az Európai Unió Kohéziós Alapja 85 százalékban finanszírozza. A kétszer két sávos autóutat 2007. november 30-ig kell megépíteni úgy, hogy azt később kétszer három sávos autópályává lehessen bővíteni.
A kivitelezőknek egyebek mellett meg kell építeniük 3 csomópontot, 20 alul- és felüljárót, 1,5 kilométer zajárnyékoló falat, le kell fektetnie mintegy 298 ezer négyzetméter útburkolatot, és telepítenie kell 20 hektár véderdőt. Az M0-ás szakaszt az Útiber Közúti Beruházó Kft. tervezte.
MTI - fidesz.hu
Cikk: | Engedély nélkül épül az M0-ás |