Az incentive és a kulturális rendezvények, illetve a vásárok részesedése 1-2 százalék körül alakult az idén az első nyolc hónapban.
A rendezvényeken összesen több mint 290 ezer vendég vett részt, akik több mint 580 ezer vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken, ez a vendégek számának 6 százalékát, a vendégéjszakák számának pedig 4,2 százlaékát tette ki.
A rendezvényekre érkező vendégek 29,5 százaléka volt külföldi. A külföldi vendégek részaránya az incentive rendezvényeknél a legmagasabb, 84 százalék volt, ezt követik 50,1 százalékkal a kiállítások, a vállalati rendezvények aránya 31,3 százalékot, a szervezeti rendezvényeké pedig 28,3 százalékot tett ki.
A belföldiek részaránya a kulturális rendezvények esetében kiemelkedően magas, 84,5 százalék volt. A legtöbb vendégéjszakát a szervezeti és a vállalati rendezvények hozták a szálláshelyeknek, az összes éjszaka 45,5 százalékát, illetve 27,6 százalékát.
Egy, kereskedelmi szálláshelyen megtartott rendezvényre átlagosan 19,6 vendégéjszaka jut, fajlagosan a legtöbb vendégéjszakát 107,9 éjszakát a kulturális, 33,2 éjszakát az incentive és 32,4 éjszakát a szervezeti rendezvények generálták az első nyolc hónapban.
A Központi Statisztikai Hivatal 2006 januárjában újította meg a kereskedelmi szálláshelyek forgalmára vonatkozó, havi rendszerességgel történő adatfelvételének kérdőívét, így az idei évtől a kereskedelmi szálláshelyeken tartott szervezeti, vállalati, incentive és kulturális rendezvényekről, illetve a kiállításokról és vásárokról havonta gyűjt és publikál adatokat.
MTI - fidesz.hu