A kiegészítő juttatások (fix támogatások: onkológia, sürgősségi osztályok, traumatológia, hemodinamika) csak kis részben és nem feladat arányosan kompenzálják az intézményekre háruló negatív következményeket.
A legutóbbi három hónap kórházi elszámolásainak (hibalisták, a visszatartott különböző jogcímű kifizetések stb.), átláthatósága, ellenőrizhetősége a szolgáltatók számára nincs biztosítva. Az egészségbiztosításról szóló 1997. évi törvény értelmében a finanszírozásra vonatkozó jogszabályokat bevezetésük előtt 30 nappal ki kell hirdetni. Az októberi, illetve az ezt követő, a kórházaknak engedélyezett teljesítmények közlése teljeskörűen nem történt, ami jogszerűtlen és a napi működést ellehetetleníti.
Az ellátástervezés, a gyógyító tevékenység rövid távú szervezése, a várólisták kérdése, a többi függőben lévő jogszabályi változás megoldatlansága (munkaidő direktíva, színlelt szerződések kérdése) miatt is - kórházaink egybehangzó véleménye szerint - elengedhetetlen a teljesítmény volumen korlát azonnali megállapítása és ismertetése a szolgáltatókkal.
Az ágazat vezetése szervezetünkkel sem folytatott érdemi egyeztetést. A reformra és az ágazat irányításra vonatkozó szakmai elképzelések előzetes szóbeli, ismertető jellegű bemutatása nem pótolhatja a konstruktív együttműködés írásbeli feltételeit jelentő tartalmi véleménycserét. A biztosítás felügyeletre vonatkozó törvényjavaslat a kórházszövetség számára - számos, egyoldalúan az intézményeket sújtó rendelkezése miatt jelenlegi formájában - elfogadhatatlan. Szinte kizárólag a kórházak működési kiszolgáltatottságát célozza a szolgáltatás vásárlói túlsúly egyoldalú hangsúlyozásával.
Megdöbbenéssel tapasztaljuk, hogy a biztosítási felügyeletre vonatkozó törvényjavaslat elsősorban a szolgáltatók ellenőrzését, versenyeztetését tárgyalja az esélyegyenlőség biztosítása nélkül. Az ellátás megfelelő minőségét a feltételek biztosítása nélkül nem lehet számon kérni - áll a Magyar Kórházszövetség elnökségének közleményében.
VGO - fidesz.hu