A politikus elmondta, hogy a BKV szakmai alapú átszervezése, a mai kor elvárásainak megfelelő működtetése indokolt lépés lehet. Azt azonban elfogadhatatlannak tartják, hogy a cég működési gondjaiért csak a menedzsmentet hibáztassa a főpolgármester és a városvezetés. A frakcióvezető leszögezte, ha Demszky Gábor Aba Botond felelősségét feszegeti, akkor ezzel párhuzamosan saját, illetve a városvezetés politikai felelősségét is vizsgálnia kellene. Az évek óta alulfinanszírozott cég működési költségeihez ugyanis a tulajdonos fővárosi önkormányzat még 10 százalékot sem biztosít. A cég forrásainak 33 százalékát saját bevételeiből biztosítja. A többit az államtól várja a tulajdonos, illetve arra kényszeríti a céget, hogy hiteleket vegyen fel.
Tarlós István szerint mielőbb át kell tekinteni a BKV helyzetét. Ezt azonban szakmai alapon kell megtenni, csakúgy, mint az úgynevezett Combino-ügy vizsgálatát is. Ez utóbbi során arra is választ kérnek, hogy ki siettette a villamosok leszállítását.
Kérdések kapcsán Tarlós István nehezményezte, hogy az agglomerációs fejlesztési tanácsból, jórészt az SZDSZ nyomására kiszorították az ellenzéket. Úgy vélte, hogy ugyanaz játszódott le a tanácsban, mint ami a Fővárosi Közgyűlésben zajlik jelenleg a bizottsági helyek elosztásánál. A politikus szerint az utóbbi időben már demokratának aligha tekinthető Demszky Gábornak az együttműködés fontosságát emlegető szavai teljesen hiteltelenek.
Tarlós István "farizeus" jellegűnek tartja Demszky Gábor azon kijelentését, amelyben Gergényi Péter rendőrfőkapitányt posztján maradásra szólította fel. A fideszes politikus közölte, hogy a főkapitány esetére igaz az a mondás, miszerint "a mór megtette, a mór mehet".
MTI - fidesz.hu