A társaság 15 éves évfordulója alkalmából rendezett sajtótájékoztatón az egyetemi tanár, volt gazdasági miniszter közölte: a következő hét évben a mintegy 2.000 milliárd forint uniós és kormányzati infrastruktúrafejlesztésen felül, címzetten logisztikai fejlesztésre 100 milliárd forint EU-s és állami forrás, továbbá legalább ekkora összegű üzleti befektetés várható. Hozzátette: a versenyképesség szempontjából stratégiai szolgáltató ágazat ésszerű fejlesztésével a jelenleg mintegy 400 milliárd forintos magyar logisztikai szolgáltató piac a következő 7 évben duplájára nőhet. Kifejtette, hogy a csak logisztikára fordítható többletforrások negyedét-harmadát a kormányzatnak, ugyanekkora hányadát az EU-nak, a döntő részét pedig a magánszektornak kell állnia a II. Nemzeti Fejlesztési Tervben (NFT) megjelölt fejlesztési irányok alapján.
Az egyetemi tanár szerint a fejlesztések tervezésekor nem elegendő csupán arra a 13 projektre koncentrálni, amelyeket a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium már korábban kijelölt. Megjegyezte, hogy e központoknak 30-40-féle szolgáltatást is el kell látniuk, egyebek között a szállított áru csomagolását, a kamionsofőr étkeztetését, pénzügyi, vám-, és házhozszállítási szolgáltatást, teherautó-javítást. Utalt arra, hogy jelenleg a 13 kijelölt logisztikai központból mindössze 3-4 képes teljesíteni egy korszerű komplex szolgáltatást nyújtó, disztribúciós raktározási bázis követelményeit. Chikán Attila szólt arról, hogy jelenleg mintegy 270 egyéni és 50-nél több vállalati tagja van az MLBKT-nek.
MTI - fidesz.hu