Kóka János gazdasági miniszter mindkét vezetőt szerdai hatállyal nevezte ki. Az így kialakuló új vezetési struktúrában az elnök kiemelt feladata a társaság átalakítása, míg a vezérigazgató a MÁV Zrt. szakmai és operatív irányításáért felelős.
A korábbi elnök-vezérigazgató, Gaál Gyula megbízatása 2006. október 31-ével közös megegyezéssel szűnt meg. A MÁV vezetésének átalakítását a minisztérium azzal indokolta, hogy a társaság átalakítási, megújítási folyamatának szakmai irányítását és felügyeletét a vasútszakmai és menedzsment kompetenciákkal rendelkező igazgatóság kezében kell összpontosítani.
Kamarás Miklóst eddigi szakmai pályafutása során nagy tapasztalatot szerzett a stratégiai átalakítások terén. Az utóbbi években több gazdasági társaságban töltött be vezető tisztséget: Rába Rt. igazgatóságának elnöke, Budapest AirPort Rt. igazgatóságának elnöke, M Rt. felügyelő bizottságának elnöke, és a Baugép Kft. felügyelő bizottságának elnöke volt.
Jelenleg a Mol Nyrt. igazgatóságának tagja és a Vértesi Erőmű Zrt. igazgatóságának elnöke, 2006. november 1-től a Magyar Államvasutak Zrt. igazgatóságának a tagja.
Heinczinger István 2005-től eddig a MÁV általános vezérigazgató-helyettesi tisztségét töltötte be. Korábban 2000-2005. között a Siemens Rt. közlekedési és ipari szolgáltatások ágazatnál ügyvezető igazgatóként a divízió szolgáltatását menedzselte, 1995-2000-ben az ITDH hágai kirendeltségét vezette, a befektetési, kereskedelmi kapcsolatokért felelt.
MTI - fidesz.hu