Vélhetően nem az volt a döntéshozók legfőbb szempontja, hogy e matricatípus kétharmadát külföldi vállalkozók vásárolják, inkább az állhat a koncepció hátterében, hogy mérsékeljék a járműkategóriák között meglévő aránytalanságot, vagyis a nagyobb tehergépjárműveket magasabb díjfizetésre kötelezzék, mint a személygépkocsikat.
Az intézkedés a másik oldalon a bevételek növekedési ütemének mérséklődését eredményezi. Korábban ugyanis egy-egy autópálya-szakasz átadása után 5-6 milliárd forinttal ugrott meg a matrica értékesítéséből származó éves bevétel, jövőre ez az összeg csupán mintegy 2 milliárdnyi lesz. A matricák ára és a bevétel tehát alig változik január 1-jétől, miközben 2005-höz képest 171 kilométerrel hosszabb, összességében 946 kilométeres gyorsforgalmi úthálózatot használhatnak az autósok.
hirado.hu - fidesz.hu