Dióssy Gábor beszámolt arról, hogy a MÁV Cargo alapszabálya úgy módosult, hogy az igazgatóság és a felügyelőbizottság elnökét nem a testületek választják, hanem a MÁV nevezi ki. Ennek megfelelően az igazgatóság elnökévé a GKM korábbi politikai államtitkárát, a felügyelőbizottság elnökévé pedig Kende Gábort nevezték ki.
Dióssy Gábor elmondta, hogy a következő 1-2 héten belül sor kerülhet a privatizációs tanácsadói pályázat kiírására és a társaság értékesítése 2007 végéig le is zárulhat.
A privatizációig szükséges szervezeti átalakításokról az elnök annyit mondott: bár változásokra szükség van, érdemi létszámleépítésre nem lesz szükség. Indoklásként hozzátette, hogy a MÁV Cargo egy főre jutó árbevételét tekintve jól áll a versenytársakhoz képest.
Ugyancsak a tulajdonváltást megelőző feladatként említette Dióssy Gábor a MÁV-tól szétváló, önálló rendszerek kialakítását, példaként említette az informatikai rendszert, illetve a MÁV-val a hosszú távon kiszámítható pályahasználati díjról történő konzultációt.
Az idei várható eredményről Dióssy Gábor csak annyit mondott: a társaság első, teljes üzleti évét tisztességes nyereséggel zárja.
A MÁV Zrt. stratégiai vezérigazgató-helyettese korábban azt mondta, hogy a jövő év első negyedévében meghatározásra kerülő privatizációs koncepcióban dől majd el, hogy hány százalékot értékesítenek, a szakmai, pénzügyi befektetők milyen formában vehetnek részt, a menedzsment és a dolgozók milyen formában kapnak tulajdonosi jogokat, kérnek-e a privatizációban tőkeemelést, vagy csak részvényértékesítésre kerül sor.
Jendrolovics Pál kiemelte, hogy a privatizációt megelőzően a vasúti környezetet is rendezni kell, mert kialakult szokásjog és a törvényi jogszabályi dolgokat végig kell gondolni.
A MÁV Cargo Zrt. a MÁV Zrt. korábbi árufuvarozási üzletágából jött létre, amely 2006. január elsejétől önálló társaságként működik.
A MÁV árufuvarozása 2005-ben 8,6 milliárd árutonna kilométert teljesített, ami mintegy 2 százalékkal volt több az előző évinél. Az idei első féléves adatok szerint ezt a növekedési ütemet a MÁV Cargo 2006-ban tartja.
A társaság az idén 90 milliárd forint árbevétellel számol az előző évi 86,3 milliárd forinttal szemben. A MÁV Cargo nyereséges, 2-3 százalékos kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti (EBIDTA) eredménnyel számolnak az idén.
MTI - fidesz.hu