A Párbeszéd európai fejlődésünk című rendezvénysorozat debreceni állomásán az infrastruktúra-fejlesztés, a közlekedés és környezetvédelem témakörében rendezett tanácskozáson a képviselő figyelmeztetett rá, hogy a projektek Magyarországon dőlnek el, Brüsszel csak a kereteket, a feltételeket adja meg. Itthon, Magyarországon dől el a projektek sorsa - tette hozzá. Elmondta azt is, hogy a kohéziós alapok 85 százalékkal támogatják a fejlesztéseket, vagyis az ilyen jellegű beruházások megvalósításához csak 15 százalék, de másokhoz akár 50 százalék önrészt is kell biztosítani. Ennek előteremtése az egyik legfontosabb feladat, ami megköveteli az együttműködést minden szinten.
Barsiné Pataki Etelka tájékoztatott arról, hogy a közlekedéspolitika közös politika, a szabályozók Brüsszelben születnek. Közölte: mostantól a vasút versenyképessége élvez kiemelt támogatást. Ebből a szempontból az észak-alföldi régió földrajzi elhelyezkedése miatt is kiemelt szerephez juthat a jövőben. Az európai parlamenti képviselő hibásnak nevezte a MÁV Cargo eladási tervét, szerinte a tőkeemelés lenne a célravezető, aminek eredményeként a magyar vasút - a némethez hasonlóan - logisztikai cégként működhetne.
A konferencián a házigazda Pajna Zoltán debreceni alpolgármester a város fejlesztési tervei közül a repülőtér-fejlesztést, a vasútállomás korszerűsítését, és a 2-es számú villamos vonal megépítését emelte ki. A debreceni konferencia része annak az eseménysorozatnak, amelyet az Országgyűlés indított útjára annak érdekében, hogy jobban megismertesse a nemzeti parlamentek és az Európai Parlament szerepét az Európai Unió döntéshozatalában. A konferenciasorozat november 2-án Budapesten kezdődött, majd Pécs, Sárospatak, Keszthely, Veszprém után pénteken Debrecenben folytatódott és december 8-án Szegeden fejeződik be.
MTI - fidesz.hu