A csokimikulás-forgalom évről-évre lassuló ütemben nő, tavaly pedig már csökkent is: ebből az édességből 2005-ben mennyiségben 0,5 százalékkal, értékben 3 százalékkal kevesebb fogyott, mint egy évvel korábban. A megelőző évben még 6 százalékot tett ki a piac bővülése mennyiségben, és 9 százalékot értékben kifejezve.
A GfK a forgalomra abszolút számokat nem közül. Az ACNielsen piackutató szervezet ugyanakkor korábban arról tájékoztatta az MTI-t, hogy évi mintegy 1 milliárd forintot tehet ki a "csokimikulás-piac".
A GfK felméréséből kiderül, hogy a szaloncukor-forgalom is fokozatosan visszaesik. Tavaly 8 százalékkal, a megelőző évben pedig 5 százalékkal csökkentek az eladások egy év alatt.
Az ACNielsen szaloncukor helyett "karácsonyfa csoki díszekre" közöl adatot, évente mintegy 100 millió forintos forgalmat jelezve.
A GfK megállapította azt is, hogy csokimikulásokat egyre inkább akciós vásárlásokkor vesznek az emberek. Amíg három éve csupán 15 százalékot képviseltek az akciós csokimikulások, addig tavaly már 25 százalékra emelkedett ezeknek az édességeknek az aránya a teljes eladott mennyiséghez képest.
MTI - fidesz.hu