fidesz.hu főoldal
Hírek
Interjú
Publicisztika
Európai Unió
Mondatok
Mi lesz a budapesti fejlesztések sorsa?
2006. december 11., 16:39
Kóka János gazdasági és közlekedési miniszterhez intézett interpellációt Manninger Jenő "Mi lesz a budapesti fejlesztések sorsa?" -címmel, amelyre Veres János pénzügyminiszter válaszolt.

A Fidesz politikusa emlékeztetett: a négyes metró építését tizenhat éve ígéri Demszky Gábor, ám mindeddig az alagútból egyetlen egy méter sem épült meg. A főpolgármester még mindig Orbán Viktort hibáztatja a csúszásért, miközben lassan öt éve nem ő a miniszterelnök. Egyfelől mintha megállt volna az idő, másfelől ha ígéretekből építkezni lehetne, a metró már Miskolc külvárosánál tartana - fogalmazott Manninger Jenő.

A közelmúltban világossá vált: a kormány a fővárossal két parlamenti választási kampányban, 2002-ben és 2006-ban megkötött szerződés, hatályban lévő törvény, valamint a hosszú évek óta tartó ígérgetések ellenére még részben sem kívánja a 4-es metró építését támogatni - hívta fel a figyelmet a politikus. Utalt arra, hogy a kormány más fővárosi beruházásokra és fejlesztésekre szánt uniós pénzek elvonásával kívánja a 4-es metró Kelenföldi pályaudvar és Bosnyák tér közötti szakaszának finanszírozását letudni, a döntés következtében azonban elapadnak a budapesti beruházásokra, fejlesztésekre szánt források. "Elmaradó kórházfelújításokat, szaporodó kátyúkat, egyre romló állapotú buszokat és villamosokat eredményez tehát a kormány döntése" - szögezte le, majd hozzátette: elmarad a Moszkva tér felújítása, 1-es és a 3-as villamosvonal meghosszabbítása, nem újulnak meg a gyógyfürdők, kevesebb pénz jut a panelházakra, megoldatlan marad a hajléktalanok ellátása is. A Főváros versenyképessége pedig a következő 8 évben tovább fog romlani - húzta alá.

Manninger Jenő a következő kérdéseket tette fel a miniszternek:

- Mi lesz a választások előtt a Kormány és a Főváros által nagy csinnadrattával aláírt, történelminek nevezett budapesti megállapodással? Ez is csak ígéret marad?
- Mi lesz a hatályban lévő, a budapesti 4-es metró Kelenföldi pályaudvar - Bosnyák tér közötti szakasza megépítésének állami támogatásáról szóló 2005. évi LXVII. törvény sorsa?
- Miért hoznak törvényt a választások előtt, ha azt a választások után egyszerűen hatályon kívül helyezik?
- A 4-es metró finanszírozására tett kormányzati ígéretet, hatályos törvényt, a Fővárossal két ízben aláírt megállapodást is egyszerűen a hazugság-kampány részének kell tekintenünk?
- És végül: milyen budapesti beruházások, fejlesztések maradnak el amiatt, hogy a Kormány ígérete ellenére sem támogatja 4-es metró építését?
Kérem, hogy bontsa ki a választópolgároknak az igazság minden részletét a 4-es metróra vonatkozóan!

Veres János válaszában arról beszélt, hogy szerinte a 4-es metró projekt a jól előkészített projektek közé sorolható. Ígérete szerint a kormány állja vállalásait, részben hazai, részben pedig uniós forrásokból valósul majd meg a beruházás.

Manninger Jenő viszontválaszában hangsúlyozta: fél évet csúszik a metróépítés, és ez jelentősen megnöveli a költségeket. Mint mondta, az uniós pénzek bevonása a metróépítkezésbe más beruházások kárára történhet. A választ a politikus nem fogadta el, a parlament viszont igen.

fidesz.hu