A közlemény szerint a kódexet - más vállalatok mellett - a jelentős piaci erővel rendelkező kereskedelmi vállalatok közül az Auchan Magyarország Kft., a Cora Magyar Hipermarket Kft, a Csemege-Match Kereskedelmi Zrt., a Metro Holding Hungary Kereskedelmi Kft., a Plus Élelmiszer Diszkont Kft., a Penny Market Kft., a Profi Magyarország Kereskedelmi Zrt., a Reál Hungária Élelmiszer Zrt., a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft., valamint a Tesco Global Magyarország Rt. fogadta el és írta alá.
A GVH emlékeztet arra, hogy a 2006. június 1-jétől hatályos kereskedelmi törvény szerinti jelentős piaci erővel rendelkező vállalkozásoknak meg kellett alkotniuk a beszállítókkal való kapcsolataikra vonatkozó, önszabályozó etikai kódexet. A versenyhivatalhoz a törvény hatálybalépését követő hat hónapon belül, azaz 2006. december 1-ig kellett a vállalkozásoknak jóváhagyásra benyújtani a dokumentumot.
A GVH fenntartja a lehetőséget a további beavatkozásra, tekintettel arra, hogy az érdemi értékelés csak a gyakorlati tapasztalatok birtokában lehetséges - áll a közleményben. Emiatt a vállalatoknak - a megjelölt szempontrendszernek megfelelő tartalommal - az Etikai Kódex működtetésének 2007. szeptember végéig szerzett kezdeti tapasztalatairól és alkalmazási gyakorlatáról, eredményeiről, az esetleges problémákról be kell beszámolni a GVH-nak.
A hivatal egyúttal felkéri a Kereskedelmi Etikai Bizottságot, hogy addig összegyűlő észrevételeket, tapasztalatait, és javaslatait 2007 november végéig juttassa el a GVH-hoz, hogy mindezek ismeretében a kódex szükséges korrekcióját kezdeményezni lehessen - áll a közleményben.
A Gazdasági Versenyhivatal bízik abban, hogy a Kereskedelmi Etikai Kódex rendelkezéseiben foglalt, a tisztességes üzleti gyakorlatok terjedését elősegítő szabályrend mielőbbi alkalmazása jótékony hatással lehet az üzleti környezetre és javíthatja a vállalatok közötti együttműködést - fűzik hozzá.
MTI - fidesz.hu