fidesz.hu főoldal
Hírek
Interjú
Publicisztika
Európai Unió
Mondatok
Malév-privatizáció: Abramovics reménykedik
2006. december 20., 19:14
A Malév történetének eddigi legrosszabb éve az idei, ezért nem kétséges, hogy a privatizáció, mint egyetlen lehetőség, sikerrel zárul - mondta Borisz Abramovics, a Malév-re pályázó három befektető egyikének, az AirBridge Zrt.-nek a fő tulajdonosa szerdán Budapesten újságíróknak.

Borisz Abramovics nem tudott válaszolni az MTI-nek arra a kérdésére, hogy számításai szerint mikor zárulnak le a privatizációs tárgyalások. Ebben a szakaszban a privatizációs szervezet három befektetővel kezdett tárgyalásokat: az AirBridge mellett a litván LAL légitársaságot birtokló befektetővel, és egy Ofer Hava magánszemély által képviselt ír befektetői körrel.

A titoktartási kötelezettségre hivatkozva az ajánlatuk részleteiről nem nyilatkozott, csak annyit mondott, hogy a magyar légitársaságnak nagyon gyorsan 30-50 millió dollár tőkejuttatásra lesz szüksége a likviditás fenntartásához. A további tőkejuttatás attól függ, hogy az ÁPV milyen forgatókönyvet fogad el.

Hozzátette: az érdekeltségében lévő AirUnion orosz légitömörülésnek európai piacot jelentene a magyar nemzeti légitársaság, a Malévnek pedig Oroszországban, valamint Kelet- és Dél-Ázsiában terjeszkedést.

Borisz Abramovics emlékeztetett arra, hogy a statisztikai adatok szerint minden új járat évi 30.000 légiutast "generál", erre alapozza azt, hogy az AirUnionnal szövetségben jelentősen nőne a Malév utasforgalma is.

Az orosz üzletember kilátásba helyezte, hogy sikeres tárgyalások eredményeként a Malév leányvállalata, a repülőgépjavítással foglalkozó Aeroplex jelentős megrendelésekhez juthat. Jövőre már 30 Boeing típusú gép lesz az AirUnion flottájában, ami jelentős volument jelentene az Aeroplex számára - magyarázta Borisz Abramovics. Ha a Malév új tulajdonosa nem az AirBridge lesz, nincs esély az üzletre, mert akkor az AirUnion saját javítóbázist épít ki.

Újságírói kérdésre válaszolva Borisz Abramovics elmondta, hogy az öt orosz légitársaságban lévő érdekeltségét várhatóan már januárban AirUnion-nak hívják, miután az orosz elnök aláírja a légitársaságok egyesítéséről szóló rendeletet. Ebben a légitársaságban a magánszemélyek lesznek többségi tulajdonban, az orosz állam kisebbségi hányaddal rendelkezik majd®

MTI - fidesz.hu