Rogán Antal a döntéshozóknak írt levelében mlékeztetett arra, hogy az elmúlt 16 évben a főváros legfontosabb fejlesztései elkerülték a belvárost. Mára azonban elodázhatatlanná vált, hogy a kerület mellett a főváros is részt vállaljon a belváros új arculatának kialakításából - tette hozzá.
A fideszes politikus szerint a városrész számára jelenleg az egyik legfontosabb kérdés az, hogy miként adhatnák vissza a budapestieknek és a turistáknak a belvárost, amelyen jelenleg nagy átmenő forgalom halad keresztül.
A polgármester úgy véli, hogy a 4-es metró felszíni rendezési munkálatai kapcsál lehetőség nyílik a belváros szerepének és közlekedési rendjének újragondolására.
Rogán Antal egy újraegyesített belvárost sürget az átmenő forgalom által szabdalt mai "city" helyett. Utalva arra, hogy a kerület évek óta erre törekszik, rámutatott, hogy a fővárosi önkormányzattal való együttműködés, a Budapest Szíve program lehetőséget is teremthet erre.
A polgármester levelében leszögezi, hogy készek a partnerségre, valamint a fővárossal közösen elhatározott fejlesztések mielőbbi megvalósítására, s kifejezi azt a reményét is, hogy sikerül ez ügyben a szűk pártpolitikai érdekeken túlmutató együttműködést kialakítani.
A Budapest Szíve program - mint városfejlesztési akcióterv - várhatóan csütörtökön kerül a Fővárosi Közgyűlés elé. A főpolgármesteri kabinet legutóbb e héten hétfőn foglalkozott az egy hete átdolgozásra javasolt anyaggal. Az 50 milliárd forintos, jórészt nem önkormányzati, hanem külső forrásokból megvalósítandó programról a közgyűlés e héten csak akkor tárgyal, ha a tervezettel addigra egyetértenek a kormánypárti frakciók.
A projekt megvalósítására egy önkormányzati konzorciumot hoznának létre. Ebben a fővárosi önkormányzat mellett az V., a VI., a VII. és a IX. kerület is részt venne. A 4,5 milliárd forintos önrészt igénylő programhoz EU-forrásokat is remélnek. A fejlesztéseket egy projektszervezet intézné.
A program a Roosevelt tér és a Fővám tér közti szakaszon a Duna és a Kiskörút által határolt területet érinti. Kiemelt célja a belváros megkopott arculatának újjáformálása, a környezeti állapotok javítása, a járműforgalom csökkentése és a gyalogosközlekedés kiterjesztése. Ezt szolgálná például a Duna-parti korzó is a Közraktárak és a Roosevelt tér között.
A 4-es metró állomásának építéséhez szorosan kapcsolódó program költségesebb elemeit 2010 után valósítanák meg.
MTI fidesz.hu