"Ápolós kell, mentős kell, szülésznő kell, ne vedd el" - írták egyik transzparensükön a demonstrálók utalva a szakközépiskola egyik képzési profiljára, s közben ütemes "Nem hagyjuk! Nem hagyjuk!" kiáltással kívánták jobb belátásra bírni a fővárosi önkormányzatot, hogy ne szüntesse meg az 1918-ban alapított intézményt.
A fővárosi önkormányzat illetékeseinek átadott petíciójukban a szülők, diákok és pedagógusok kifogásolták, hogy az intézmények átszervezéséről szóló tervezet készítői nem is jártak a több mint 800 gyermeket oktató iskolában, az átalakítás előkészítése szinte titokban, a szülők és tanulók tájékoztatása nélkül történt, s az előkészítésbe nem vonták be az érintett iskolák igazgatóit sem. Nem tartják elfogadhatónak azt sem, hogy az iskola háromféle képzési profilja különböző intézményekbe kerüljön.
Az átszervezés indokai között - az iskola információi szerint - az egészségügyi képzések átalakítása, illetve az szerepel, hogy a jelenlegi létszám kevésnek bizonyul a képzéshez, s alacsony az egy tanárra jutó diákok száma.
Ifi István ügyosztályvezető azt mondta, amikor átvette a demonstrálók petícióját, hogy bármi történjék is, a gyerekek érdekei nem fognak sérülni.
Kerpen Gábor, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke az MTI-nek elmondta: a fővárosi önkormányzat elképzelései több mint 20 iskolát érintenének, s még az idei évben ezer pedagógus veszítheti el állását a budapesti iskolákban. Az átszervezéseket mindenféle előkészítés nélkül kívánják végrehajtani, azt sem lehet tudni, hogy pontosan hány intézményt zárnának be, vagy vonnának össze. "Az ítéletet húzták elő a tárgyalás előtt" - summázta az érdekvédő álláspontjukat.
John Emese, a főváros oktatási bizottságának SZDSZ-es alelnöke az MTI kérdésére azt mondta, hogy az átalakítás mintegy 500 pedagógust érinthet. Elmondta, hogy pénteken küldik át a szakszervezeteknek azt a listát, amely tartalmazza a tárgyalásokon napirendre kerülő javaslatokat. A döntést a fővárosi közgyűlés hozza majd meg február végén - mondta.
Az az iskola lesz a nyertese ennek a folyamatnak, amelyik most megpróbálja konstruktívan azt kitalálni, hogyan tud segíteni a saját sorsán, hogyan tud kapcsolatot kialakítani a befogadó intézménnyel.
MTI - fidesz.hu