Az orosz AirUnion légiszövetségben érdekelt Abramovics "légből kapottnak" nevezte az eladósodásáról szóló híreket. Az AirUnion tavaly rekordévet zárt, először szállított 4,8 millió utast, és 440 millió dollárt fektetett orosz repülőtér-fejlesztésbe és flottakorszerűsítésbe.
- A sci-fi határát súrolják az eladósodásomról szóló értesülések. Sosem volt jobb évünk, mint a tavalyi. Az AiRUnion halad előre stratégiai céljai felé. Ilyen a Malév partnerség is, az AirBridge sikeres privatizációs szereplése esetén - mondta Abramovics. Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Zrt. (ÁPV) igazgatósága a múlt csütörtökön döntött úgy, hogy csak az AirBridge Zrt.-vel folytatja a Malév privatizációjának záró tárgyalásait. A felek a szerződés részleteiről egyeztetnek a héten, közölte az AirBridge.
A Renaissance Capital befektetési bank moszkvai elemzője pénteken azt mondta az MTI-nek, hogy Borisz Abramovicsnak a Malév megszerzése a harmadik és egyben legdrágább vállalkozása lenne a szakmában, holott már eddig is jelentős adósságokat halmozott fel. Egyes hírek szerint az orosz üzletembernek 160 millió euróba, más értesülések szerint 160 millió dollárba kerül a magyar nemzeti légitársaság megszerzése.
Abramovics első ilyen vállalkozása öt légitársaság, az AirUnion szövetség tagjainak egy cégbe vonása, de az orosz vagyonügynökség, amely a vezető légitársaság, a KrasAir 51 százalékos tulajdonosa, nem akarja engedni, hogy az állami részesedés az új holdingban 50 százalék alatt legyen. Borisz Abramovics december végén magyar újságíróknak Budapesten azt mondta, hogy az új légitársasági holding már januárban megszületik, miután az orosz elnök aláírja a légitársaságok egyesítéséről szóló rendeletet. Akkor az orosz üzletember azt mondta: ebben a légitársaságban a magánszemélyek lesznek többségi tulajdonban, az orosz állam kisebbségi hányaddal rendelkezik majd.
Moszkvai értesülések szerint Abrómovics konfliktusban áll az orosz vagyonügynökséggel a krasznojarszki repülőtér ügyében is, amelyet el kell különíteni a KrasAirtől. A vagyonügynökség több perben különböző térítéseket követel a KrasAir magánrészvényeseitől (például egy szerinte jogszerűtlenül felvett hitel, vagy állami tulajdonban lévő reptéri létesítmények használata miatt).
Orosz sajtóértesülések szerint az AirUnion légiszövetség tagjainak 100 millió dollár körüli lejárt tartozása van üzemanyag-szállítóaval szemben.
Az orosz üzletember harmadik vállalkozása az első orosz diszkont légitársaság, a Sky Express megalapítása, amelynek nem többségi tulajdonosa, de állítólag a főrészvényese ő maga. A Sky Express hétfőn indítja első járatát Moszkvából (Vnukovo) Szocsiba.
MTI - fidesz.hu