Több mint 250 helyen támasztották alá a Margit-híd elkorrodált pályalemezeit, nehogy azok beszakadjanak. Ullrich András, a Fővárosi Közterület-fenntartó Rt. főosztályvezetője az InfoRádiónak korábban elmondta, hogy a veszélyt a túlsúlyos járművek jelentik, amelyek a tiltás ellenére ráhajtanak a hídra.
Ullrich András közölte, hogy bár mérnöki ügyeletet tartanak, nincs vészforgatókönyv arra az esetre, ha véletlenül mégis beszakadna a pályatest.
Schulek János, a híd felújítását tervező Főmterv Rt. igazgató-helyettese az InfoRádiónak korábban azt nyilatkozta, hogy a pályalemez bármikor beszakadhat.
A korrózió kikezdte a Margit híd korlátját is, így tavaly év végén a négyszáz korlátoszlop felét is megerősítette a fővárosi közterület-fenntartó rt.
A Margit híd felújítását korábban 2004-re tervezték, ám a főváros a munkát többször elhalasztotta. Az akkor 4 milliárd forint költségűre becsült felújítás most már sokkal többe kerül, és a főváros sok pénzt költ a híd folyamatos figyelésére és toldozás-foldozására is.
Mint azt az InfoRádió a főpolgármesteri hivatal szakügyosztályán megtudta, a felújítás kiviteli tervei az év végére készülnek el.
Ezután már csak azt kell megvárni, hogy befejeződjön az északi M0-ás híd építése, valamint a Szabadság híd idén augusztusban kezdődő és egy évig tartó rekonstrukciója.
inforadio.hu - fidesz.hu