A vádlott védője zárt tárgyalás iránti kérelmét Farkas László büntetőtanácsa elutasította, a halálos közúti baleset gondatlan okozásának vétségével vádolt gépkocsivezető bejelentette nem kíván tanúvallomást tenni.
A két teherautó-vezető vallomásából kiderült, hogy egy teherautónyi követési távolsággal mintegy két kilométeren haladtak egymás mögött, amikor a vádlott Mercedese beérte őket és előzésbe kezdett.
A műszaki szakértő szerint a 85-90 kilométerrel haladó teherautók megelőzéséhez a Mercedesnek legalább 20-25 kilométerrel nagyobb sebességgel kellett haladnia.
A tanúvallomások egybehangzó véleménye szerint az előzéshez nem állt rendelkezésre belátható útszakasz, valamint záróvonal is kezdődött, amelyet a Mercedes gépkocsi vezetője figyelmen kívül hagyott.
A tanúk meghallgatása során a védelem kérdése arra irányult, befolyásolta-e a baleset kimenetelét Toller László szolgálati kocsijának sebessége, valamint az, hogy a biztonsági öveket kétséget kizáróan nem kapcsolták be.
A műszaki szakértő válasza szerint a gépkocsi stabilitását mindezek a tényezők kedvezőtlenül befolyásolták, ugyanakkor a sértettek jogi képviselőjének kérdésére, hogy a kialakult veszélyhelyzet mennyiben volt sebességfüggő a szakértő leszögezte, az nem a sebességtől függött.
Pécs polgármestere és gépkocsivezetője június 19-én a 61-es számú főúton Tamási és Dombóvár között szenvedett balesetet, amelynek következtében a polgármester gépkocsivezetője 3 héttel később életét vesztette, Toller László életveszélyes sérülései pedig súlyos egészségromlás visszamaradását eredményezték.
A Mercedes vezetője úgy kezdett egy teherautó, valamint egy pótkocsis járműszerelvény előzésébe, hogy a manővert nem tudta a záróvonal előtt befejezni. A szemből érkező személykocsival a polgármester gépkocsivezetője az ütközés elkerülése érdekében a jobboldali útpadkára húzódott, majd elvesztette uralmát a jármű felett és a kocsi a bal oldali árokpartnak csapódott.
ECHO TV - fidesz.hu