Az előterjesztés vitájában Fónagy János (Fidesz) arra hívta fel a figyelmet: komoly gondot jelent az, hogy a normatív támogatás nominális összege nem változott az előző évhez képest, azaz reálértéken 10 százalékkal kevesebb normatív támogatást kap a tömegközlekedésre Budapest, mint az előző évben.
A költségvetésről szóló törvény rendelkezik a helyi közforgalmú közlekedés normatív támogatásáról és az előirányzat elosztásának alapelveiről. Az önkormányzatnak március 10-ig kell a támogatás iránti kérelmét benyújtania az államkincstárhoz.
Az előzetes számítások szerint Budapest összesen 32 milliárd forint támogatásra számíthat. A támogatás iránti kérelmet egy tárcaközi bizottság javaslata alapján a gazdasági és közlekedési miniszter, valamint az önkormányzati és területfejlesztési miniszter bírálja el május 15-ig.
A megítélt támogatás számított alapösszegét (mintegy 12 milliárd forintot) május 25-ig utalják át, a fővárost ezen felül megillető 20 milliárd forintot pedig júniustól havi egyenlő részletekben utalják az önkormányzat számlájára.
Budapest Főváros Önkormányzata 2007-ben összesen 39 milliárd forint vissza nem térítendő fejlesztési célú támogatást biztosít: a helyi közforgalmú közlekedés támogatása 10 milliárd, az M2 metróvonal felújítása 11 milliárd, az M2 metróvonal járműállományának cseréjére 10 milliárd forintot, új villamosokra 7,8 milliárd forintot.
MTI - fidesz.hu