Meg kell vizsgálni annak lehetőségét, hogy a metróépítés második ütemében a Baross tér és a Bosnyák tér közötti szakaszon villamosvonalakkal váltsák ki az eredeti tervet, viszont így az első ütemet Gazdagrétig meg lehetne hosszabbítani. Ezzel százezrek számára tennék könnyebbé a budapesti tömegközlekedésre való rácsatlakozást.
Napjainkra egyértelművé vált, hogy a 4-es metró később és drágábban épül meg minden eddigi számításnál. 2009. december 31. volt az építkezés megkezdésekor a határidő, de most már Gulyás László, a DBR Metróprojekt igazgatóságának vezetője is elismerte, hogy többhónapos késésre kell számítani. Demszky Gábor tehát hiába kampányolt teljes hivatali ideje alatt a 4-es metró mellett, húsz év alatt sem sikerül felépítenie.
Elrettentő példa lehet minden beruházás tervezője számára a költségek alakulása. Míg az 1998-as indulásnál 135 milliárd forinttal számoltak, addig a jelenleg hatályos metrótörvény már 264 milliárd forintban határozza meg a költségeket a kapcsolódó beruházások nélkül. Ma már a projektcég adatai alapján a költség 470 milliárd forint körül várható. Ez a főváros teljes évi költségvetésével egyenlő értékű.
A KDNP szerint ilyen drasztikus kiadás növekedés mellett mindenképpen meg kellene fontolni a gazdaságossági mutatók javítását. Ennek érdekében meg kell vizsgálni annak lehetőségét, hogy a metróépítés második ütemében a Baross tér és a Bosnyák tér közötti szakaszon villamosvonalakkal váltsák ki az eredeti tervet, viszont így az első ütemet Gazdagrétig meg lehetne hosszabbítani. Ezzel százezrek számára tennék könnyebbé a budapesti tömegközlekedésre való rácsatlakozást.
Budapest, 2007. február 28.
Dr. Bagdy Gábor
Fővárosi képviselő
Frakcióvezető (KDNP)