A jelentés szerint a 2001-ben megfogalmazott politika végrehajtása során jó törvények születnek, de a hiányos tagállami végrehajtás miatt a fogyasztókhoz nem jutott el a piacnyitás előnye. A 2011-ig hátralévő időszakban fontos lenne a közlekedéspolitikát az energia- és környezetvédelmi, valamint az innovációs politikával egységben kezelni, a tervezést pedig közlekedési ágakra bontott komplex finanszírozási csomagokkal segíteni. Figyelembe kell venni, hogy az EU kibővült, s hogy 2011-ig már 27 tagország érdekeit kell képviselnie a közös közlekedéspolitikának. Barsiné Pataky Etelka szerint a közlekedéspolitikát végre reális alapkora kell helyezni, és a szállítás mindenáron való vasútra terelése helyett meg kell teremteni minden közlekedési ágazat versenyképességét - a vasútért is -, s erősíteni azok együttműködését. Ezt várja tőlünk a gazdaság és az utas is
Barsiné a jelenlegi magyar közlekedés-politikáról elmondta: "Regionális összehasonlításban nem vagyunk az utolsók, de az elsők sem". "Nem látom, hogy bekapcsolódnánk az új európai törekvésekbe, de azt a koncepciót sem, amivel kihasználhatnánk az ország ragyogó geopolitikai helyzetéből adódó közlekedési lehetőségeket. Csak a privatizálásról hallok. Nem vagyok liberalizáció-ellenes, és nem vagyok a magántőke bevonása ellen, de vége van Európában az ilyen egysíkú megoldásoknak."
A magyar néppárti képviselő mérhetetlen nagy hibának tekinti a Ferihegyi repülőtér már megtörtént és a MÁV Cargo tervezett eladását. Előbbivel a magyar állam 75 évre nem mindössze a ferihegyi repülőteret adta át az azt megvásárlóknak, hanem a lehetőséget is, ami abban rejlik, hogy Ferihegy Európa egyik légiszállítási központjává fog fejlődni. A MÁV Cargo privatizálásával pedig a vasúti áruszállítás bevételeit engedi át másnak, és lemond azokról az előnyökről, amelyet egy vasúti holding bizonyítottan magában rejt, akár az infrastruktúra, akár a gördülő állomány tervezhetősége és használata szempontjából. Ráadásul a képviselő Ferihegy privatizálása óta nem tapasztalta, hogy javult volna a létesítmény szolgáltatási színvonala, viszont az ügylet 465 milliárd forintos bevételét felszívta az ország adósságállományának egy negyedévi kamatterhe.
fidesz.hu