fidesz.hu főoldal
Hírek
Interjú
Publicisztika
Európai Unió
Mondatok
Nehézkes és elmaradott cég a BKV
2007. március 10., 17:25
Óriási szellemi és szakmai vagyon van a BKV birtokában, ám a cég működése csak "viszonylag jól koordinált" - nyilatkozta az egyik napilap szombati számában megjelent interjúban a cég januárban kinevezett új vezérigazgatója, akinek csalódást okozott a cég túlszervezettsége és elmaradottsága. MTI tudósítás.

Antall Attila, aki két hónapos hallgatás után először szólt a cégnél szerzett tapasztalatairól és terveiről, elmondta, hogy a csalódást leginkább "a cégen belül tapasztalt túlszervezettség, nehézkesség és elmaradottság" okozta számára.

Most alapos átszervezés következik - mutatott rá -, ami már meg is kezdődött, ennek eredményeként a tömegközlekedésből valódi közösségi közlekedést, a BKV-ból pedig utasbarát céget kíván formálni.

Az utasokat érintő, már tervbe vett változásokról szólva hangsúlyozta: szíve szerint már most is utasbarátnak nevezné a BKV nyújtotta szolgáltatásokat. A fővárosiak - mint mondta - "el sem tudják képzelni, hogy néhány külföldi szolgáltatóhoz képest a BKV mennyivel többet és jobbat nyújt".

Az elismerésre méltónak mondott eredmények sorából a vezérigazgató elsősorban az új Combino villamosok forgalomba állítását emelte ki, amelyeknek "egyszerűen csodájára járnak a külföldiek", de arra is elégedetten hivatkozott, hogy "Budapesten nincs lefedetlen terület, nincs olyan távoli pont, ahova ne lehetne tömegközlekedéssel eljutni, még hétvégén is".

A tarifarendszer átdolgozásáról Antall Attila már kész tényként beszélt, de kijelentette: egyelőre nincs határozott válasz arra a kérdésre, hogy mi, mikor, mennyivel lesz drágább. Az azonban biztos, hogy "a jelenleginél igazságosabbá kell tenni a díjakat", hogy az utasok arányosabban fizessenek a szolgáltatásért - jelentette ki.

A napokban a bliccelők ellen megindított offenzíváról Antal Attila azt mondta, hogy ez a gyakorlat "mostantól rendszeres lesz", és ha kell, még több embert is felvesznek azért, hogy ellenőrökkel "szállhassák meg" a metrókat.

"A notórius bliccelő választhat: fizet, vagy nem utazik" - jelentette ki, hozzátéve, évente tízmilliárd forint bevételkiesést jelent nekik, hogy évente 1,4 milliárd utast szállítanak, de ebből 30 százaléknyi utas ingyen utazik.

Arra a kérdésre, hogy mit tervez "az egyesek szerint szinte már kezelhetetlen" 70 milliárd forintnyi hitelállománnyal, a vezérigazgató azt válaszolta, szerinte "nem a hitellel van baj, hanem azzal, ha a pénzt nem jól használja fel a cég, vagy éppen nem tudja visszafizetni".

Az azonban, hogy a hitelt nem tudják visszafizetni, "a BKV-nál nem fordulhat elő" - jegyezte meg.


MTI - fidesz.hu