Csorba Attila az LDFSZ vezetője az MTI-nek elmondta, hogy az általuk képviselt munkavállalók a Malév Zrt., a nemzeti légitársaság földi kiszolgálását végző Malév GH Zrt., az üzemanyagkiszolgáló RÜK Kft., illetve a korábban a BA tulajdonában lévő, majd török érdekeltségbe került földi kiszolgáló Celebi GH Kft.-nél dolgoznak. Az eddigi tárgyalások kivétel nélkül eredménytelenül zárultak, bár a szakszervezeti vezető szerint a RÜK Kft.-nél az álláspontok nem állnak túl távol egymástól. Az éppen tulajdonosváltás alatt álló Malév még ajánlatot sem tett le a szakszervezet asztalára, a Celebi menedzsmentje által ajánlott 1+2 százalékos - nem is az alapbérre vonatkozó - ajánlat pedig elfogadhatatlanul alacsony az érdekképviselet számára - mondta.
Csorba Attila hangsúlyozta: bár megegyezésre törekszenek, ennek hiányában megfontolják, hogy sztrájkot hirdessenek, ami véleménye szerint megbéníthatja a magyarországi légiforgalmat. A jövőt illetően a keddi nap meghatározó lehet, hiszen ekkor ül asztalhoz ismét az LDFSZ vezetése a Celebi menedzsmentjével, illetve a RÜK Kft. menedzsmentjével, illetve a tulajdonos képviselőjével.
Csorba Attila a RÜK Kft.-t illetően elmondta: a pénteki tárgyalások megrekedtek a menedzsmenttel, ezért a szakszervezet a tulajdonos BA-hoz fordult. A helyzetet bonyolítja, hogy a BA is éppen tulajdonosváltás előtt áll, a jelenlegi tulajdonos, a BAA képviselője azonban jelezte, hogy részt vesz a keddi megbeszélésen. Csorba Attila elmondta: a szakszervezeti 20 százalék körüli béremelési követelés, illetve a munkáltató által ajánlott 4,9 százalék+bónusz juttatás csak látszólag áll nagyon távol egymástól. A plusz juttatások alapbéresítésével például a szakszervezeti követelés és az ajánlat lényegesen közeledhet - említette példaként. Csorba Attila hangsúlyozta, hogy a Malévet kivéve jelentős nyereséggel tevékenykedő munkáltatókról van szó, ahol az idén 10-15 százalékkal nőtt a forgalom, így az itt dolgozók munkája is.
MTI - fidesz.hu