Az adózás rendjéről szóló törvény értelmében ilyen esetben semmiféle késedelmi kamatra nem kell számítaniuk, mert ha az önkormányzat késedelmesen küldi ki az értesítést, az nem róható fel a gépjármű-tulajdonosoknak, és nem az autósoknak kell igazolniuk azt sem, hogy nem kapták meg időben a levelet.
Zara László adószakértő azt is hozzáteszi, hogy a késedelmesen kiküldött levelekben nem szabhatnak meg március 19-i határidőt a hatóságok, hanem ésszerűen kell meghatározni a teljesítés napját. A csúszást egyébként a XIII. kerületi önkormányzatnál azzal magyarázták, hogy megváltozott az adó alapja és mértéke, s emiatt valamennyi személygépkocsi és motorkerékpár esetében újra kell számolni a közteher nagyságát, ráadásul a szokásosnál később, csak február közepén kapták meg a szükséges adatokat a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatók Központi Hivatalától.
Jauernik István, az Országgyűlés önkormányzati és területfejlesztési bizottságának elnöke szerint ugyanakkor a késlekedést nehéz azzal magyarázni, hogy bonyolultabb a rendszer, mert bár a súly helyett most valóban két tényezőt - a teljesítményt és a gépjármű korát - kell figyelembe venni, ez nem túlságosan összetett. Mintegy 200 ezer autó esetében egyébként még gondot okoz az is, hogy nem szerepel a nyilvántartásban a teljesítmény, azaz nem lehet pontosan tudni, hány kilowattra kell kalkulálni az adót, és emiatt eleve lehetetlen annak kiszámítása - teszi hozzá Szmetana György, a Települési Önkormányzatok Országos Szövetségének helyiadó-szakértője.
Népszava - fidesz.hu