fidesz.hu főoldal
Hírek
Interjú
Publicisztika
Európai Unió
Mondatok
Tovább késik a BKV csipkártyája
2007. március 21., 10:49
A Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt.-nél sem tudták megmondani, hogy pontosan mikor vezetik be a csipkártyás beléptető rendszert a budapesti metróbejáróknál. Az évek óta ígért beruházás pályázatát tavaly az utolsó pillanatban érvénytelenítette a társaság, de újat azóta sem írt ki. A BKV új menedzsmentje júniusra készíti el középtávú stratégiáját, és ebben várhatóan az elektromos kapuk felszerelése is szerepel. A Magyar Hírlap írása.

Már egy éve csipkártyával utazhatnánk a földalattin, ha a BKV-nak az elektronikus jegyrendszer (Elektra) kiépítésére és üzemeltetésére kiírt pályázatát az eredeti elképzelések szerint bonyolították volna le. Miután ezt nem így történt, még most sem beléptetőkapukon, hanem ellenőrök hadain keresztül juthatunk el a metrószerelvényekhez.

A közlekedési társaság néhány hete szigorította meg a bliccelők kiszűrését, és ezt a csipkártyás rendszer bevezetéséig fenn kívánja tartani. A BKV lapunknak nem tudott pontos választ adni arra, hogy mikorra várható a régóta ígért beléptetőkapuk kialakítása. A közlekedési vállalat az elmúlt esztendőben nyilvánította eredménytelennek azt Elektra pályázatát, amelyet még 2004-ben tett közzé. A döntést azzal indokolták, hogy a két versenyben lévő társaság, az EDS Magyarország és a T-Systems nem tudott megállapodni a szerződési feltételekről, ezért a BKV kénytelen volt félbeszakítani a tárgyalásokat. A két cég ezt nem így gondolta, és a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult, ám a fellebbezését elutasították. A nyertes tizenkét évre kapta volna meg az üzemeltetés jogát. Novemberben új pályázati felhívást dolgozott ki a vállalat, amelyre a társaság igazgatósága is rábólintott. A kétfordulós tender felhívását nem tették közzé, ebben már a BKV vezetésének a leváltása is közbejátszott.

"Az előző menedzsment elképzelése pénzügyileg és szakmailag is kockázatos volt" - mondta a Magyar Hírlapnak Ikvai-Szabó Imre budapesti főpolgármester-helyettes. Szerinte csak akkor érdemes belevágni az eredetileg hatvanmilliárd forintra becsült projektbe, ha nemcsak a metrón, hanem a buszokon és a villamosokon is alkalmazni lehet. Máskülönben nem lehet jelentősebben visszaszorítani a bliccelők számát. Az SZDSZ-es politikus ráadásul úgy látja, hogy az elővárosi vonatokat és a buszokat is be kellene vonni a rendszerbe. A költségeket ugyanis akkor lehet lenyomni, ha az Elektrát széles körben használhatóvá teszik. Ikvai-Szabó Imre lapunknak azt is elmondta, hogy a BKV új menedzsmentje júniusra dolgozza ki középtávú stratégiáját, ebben várhatóan szerepel már az elektromos beléptetők bevezetése is.

Kiss Gergely, Magyar Hírlap


fidesz.hu